Inloggen op server met verschillende pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselh

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo iedereen. Ik heb een thuisservertje aangeschaft.. wat ik eigenlijk wil is dat er op de server wat accounts zijn (een stuk of 4-5) en dat ik via iedere computer in huis kan inloggen op je eigen account (op de server). Bij ons op school hebben ze dat wel alleen ik heb geen flauw benul hoe :confused: Iemand die weet hoe je dat voor elkaar krijgt?:D

Windows 2003 Server

Met Windows 2003 Server heb je de mogelijkheid om accounts aan te maken, je kunt daarbij ook nog gebruikmaken van een zgn. zwervend profiel.
o.a. je bureaublad, mijn documenten en je taakbalk (en nog wat mappen), worden op de server geplaatst.
Hierdoor maakt het niet uit via welke computer je inlogt, je krijgt altijd toegang tot je eigen documenten en je hebt altijd je eigen bureaublad.

Een ander feature van Windows 2003 Server is dat je een zgn. Group Policy hebt, je kunt dus op de server bepalen wat op de client computer gewijzigd mag worden.
b.v. iemand mag de homepage van de webbrowser wijzigen, of instellingen wijzigen van het netwerk en de daarbij behorende protocol instellingen.

Windows 2003 Server is wel aardig prijzg.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan