Inloggen op server mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid9017

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Beste,

Uit het niets kan mijn broer niets meer met Thunderbird. Moet steeds zijn wachtwoord invoeren (zonder resultaat overigens) en krijgt daarna de melding dat het inloggen op de server is mislukt.
Zover als ik kan zien staan alle inkomende en uitgaande instellingen goed. (zelfde als in mijn thunderbird die wel werkt)
Ik ben nu al een tijdje bezig met het vinden van een antwoord maar word er geen wijs uit.

Misschien dat het ermee te maken kan hebben, maar mijn broer ging even proberen in te loggen op live.nl en daar komt die vervelende microsoft melding dat er een kans bestaat dat iemand anders met zijn e-mail aan de gang is. Vragenlijst ingevuld en naar microsoft opgestuurd en binnen enkele minuten was het account geverifieerd en nieuw wachtwoord ingesteld.

Hopelijk is hier iemand die mij op weg kan helpen, want dit e-mailadres wordt veel gebruikt.

Bedankt voor je antwoord.

We zijn er net achter gekomen dat de boel inderdaad is gehackt. We kregen een mail binnen vanaf zijn emailadres, met "Hi friend" en een link, nou dan weet je het wel.

Ik ga jouw opgegeven site eens goed bekijken ;)

Iets zegt mij dat die eerste vragenlijst niet van Microsoft afkomstig was.

Stappenplan:
In het geval het gebruikte wachtwoord op meerdere plekken is gebruikt, wijzig dit dan op al die plekken.
Heb je CC of rekening gegevens verstrekt. Bel dan de bank.

Ik weet het ook niet met die vragenlijst. Krijg er wel de kriebels van. Maar geen verdere gegevens ingevuld zoals nummers e.d. Maargoed, heb vandaag niks kunnen doen eraan.

Gisteren nog wel microsoft security essentials erop gezet en wezen scannen, zonder resultaten. Pc terugzetten met herstelpunt gaat niet vanwege fouten op de c schijf en inplannen van controle lukt ook niet, krijg geen volgend scherm. Ik moet er wel bij zeggen dat het om een al wat oudere laptop gaat die op zn laatste poten loopt.

Op de nieuwe laptop dezelfde problemen met thunderbird, daarom weet ik niet zo goed wat nu te doen. Moeten beiden laptops worden aangepakt of is het voldoende om het via 1 te doen aangezien het om 1 e-mail gaat.

Of gaat dit zo lastig worden dat de laptop beter kan worden weggebracht naar een winkel??

Noob :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan