inloggen op workstation lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

broeretoren

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
ik (of eigenlijk een collega van me) wil inloggen op een XP machine (SP2 is waarschijnlijk NIET geladen), eerst langs een Novell client, daarna wordt gevraagd om in te loggen op Windows XP Workstation.
En op dat punt gaat het fout: het systeem geeft aan dat de inlognaam en/of wachtwoord niet correct zijn.

Op de gebruikersnaam hadden we echter helemaal geen wachtwoord ingevoerd, we konden er dus gewoon op doorenteren.
Inloggen als 'Administrator' lukt vreemd genoeg niet! Aangezien ik geen andere gebruikersnamen ken die op de bewuste PC geldig zouden kunnen zijn, kunnen we nu windows helemaal niet opstarten. We kunnen dus ook niet kijken welke gebruikers de PC wel kent.

heb al een tip gekregen om het wachtwoord van Administrator blanco te maken, via deze link:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

maar dat werkt nog niet, de bootable CD waarover ze spreken krijg ik niet 'geboot'. De diskette wel maar bij het runnen daarvan zegt ie dat ie helemaal geen usernames kan vinden.

wie heeft er een oplossing???

is opgelost

probleem is nu 'opgelost', d.w.z. laptop is geheel opnieuw windows geinstalleerd, nieuwe gebruiker aangemaakt etc.
bestaande gebruikers kon hij niet meer vinden, hoe dat nou kwam is nog steeds onduidelijk.

Wachtwoorden van de novel omgeving en windows omgeving waren niet gelijk.
Het 2e wachtwoord is nl het wachtwoord van de lokale account. deze is dus een keer aangepast door de eigenaar en daarbij is de novell client niet mee gewijzigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan