inloggen systeem MS 10 werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb nu enige tijd een probleem met inloggen op mijn laptop.

Systeem wachtwoord geeft voortdurend een foutmelding/opnieuw en na 3x disabled. Na vele nieuwe pogingen kom ik wel in windows 10. Het gaat om het blauwe scherm die komt na aanzetten laptop en er een wachtwoord moet worden ingevuld.

Daarna bij inloggen van de gebruiker ook dit probleem, wachtwoord vele malen ingevoerd totdat ik in mijn deel van Windows kom. Soms lijkt het wachtwoord geaccepteerd, maar komt opnieuw "wachtwoord onjuist". Na opnieuw invoeren werkt alles normaal.

Hoe kan ik dit oplossen? Wachtwoorden misschien wijzigen, en zoja hoe doe ik dat? Ik gebruik nu wachtwoorden van 11 tekens. Letters, cijfers, hoofdletters.kleine letters.

Graag advies hoe dit op te lossen.

Groet Loek Schild.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met Systeem wachtwoord?
 
MS?
En idd, over welk wachtwoord heb je het, bios wachtwoord? daarin uitzette.
Windows wachtwoord?, gebruik lokaal account en zet het wachtwoord moeten invullen uit.
https://id.nl/huis-en-entertainment...nloggen-op-windows-10-zonder-wachtwoord-67676

Dank voor de reactie.

Het betreft dus denk ik het bios wachtwoord.

Bij mijn PC heb ik dit niet, komt nooit dit bios scherm, daar kan ik gelijk het gebruiker wachtwoord invullen en loopt Windows prima. Ik wil ook bij de laptop deze bios functie niet. Hoe zet ik die uit??

Verder:
Het wachtwoord voor de gebruiker heb ik inmiddels zodanig ingesteld dat die niet steeds gevraagd word als de Laptop in slaap is geweest. Alleen bij het begin dus invullen.

Groet loek schild
 
Ik wil ook bij de laptop deze bios functie niet. Hoe zet ik die uit??

Kun je echt niet zelf op het idee komen hier te melden welke laptop (merk/type) het betreft...:D
 
Als je niet meer in de BIOS komt, om de beveiligingsfunctie uit te zetten, dan kan je proberen om de BIOS batterij even een kwartiertje uit te nemen en weer terug te plaatsen. Controleer dan meteen of die batterij niet gewoon leeg of uitgeput is. Knoopcellen zijn 3 Volt en bij een gewone batterijmeter moet je de uitlezing dus delen door twee. Mijn ervaring is dat ze het niet meer doen als ze op de helft zijn. Dus lang geen 3 Volt meer.
 
Als je niet meer in de BIOS komt, om de beveiligingsfunctie uit te zetten, dan kan je proberen om de BIOS batterij even een kwartiertje uit te nemen en weer terug te plaatsen. Controleer dan meteen of die batterij niet gewoon leeg of uitgeput is. Knoopcellen zijn 3 Volt en bij een gewone batterijmeter moet je de uitlezing dus delen door twee. Mijn ervaring is dat ze het niet meer doen als ze op de helft zijn. Dus lang geen 3 Volt meer.

Na een reeks pogingen kom ik nog wel in de bios, en kan dan verder. Het probleem is dat het wachtwoord steeds wordt geweigerd.

Ik heb als zekerheid, maar even een back-up gemaakt op een stick voor het geval dat de laptop helemaal niet meer opstart.
De laptop is een HP 75NPD7M.

Ik ga even na waar de knoopcel zit bij deze laptop. De omkasting ziet er nogal fragiel uit, veel plastic. Hopelijk blijft alles heel wanneer ik die openmaak om de knoopcel te vervangen. Hopelijk is een lege knoopcel het probleem.

groet.
 
De BIOS moet er wel werk voor verzetten. De kleine batterijtjes zitten vaak onder het zelfde luikje waar het geheugen zit.

Hoe je in de BIOS komt dat is anders bij een UEFI firmware BIOS. Je gaat dan in Windows naar Systeemherstel en daar naar probleemoplossing met opnieuw opstarten. Hierna krijg je bij opstarten mogelijkheden waaronder de instellingen.
 
De BIOS moet er wel werk voor verzetten. De kleine batterijtjes zitten vaak onder het zelfde luikje waar het geheugen zit.

Hoe je in de BIOS komt dat is anders bij een UEFI firmware BIOS. Je gaat dan in Windows naar Systeemherstel en daar naar probleemoplossing met opnieuw opstarten. Hierna krijg je bij opstarten mogelijkheden waaronder de instellingen.

Ik heb de knoopcel vervangen en het probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan