Inloggen via gebruikersnaam op domein als server niet draait.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Dit is mijn 2e vraag die ik stel over Windows 2003.
Ik heb hier nu een klein domein, maar nu is mijn vraag of het mogelijk is om op een gebruikersnaam van een domein in te loggen als de server niet draait. Bij mij is dat namelijk wel mogelijk, dus is er iets verkeerd ingestelt, of is het gewoon zo? Want als ik op mijn C schijf in de map Documents and Settings van de client pc ga kijken, zie ik dat er mappen zijn aangemaakt van de accounts van de domeinen.

Is dat normaal?

Als er eerder reeds is ingelogged met die user... ja.

Er word een lokale credential store en policy opgeslagen. Daarmee is het mogelijk offline met de PC te werken als je geen connectie hebt. Volgens mij is dit de standaard instelling. Zodoende kun je met een werk-laptop naar een klant en toch nog steeds inloggen op je laptop, zonder verbinding te moeten hebben tot het bedrijfsnetwerk.

Inloggen met een user die wel op het domain staat maar nooit is ingelogged op de laptop/pc gaat dus niet.

Dit betreft de cached credential store. Let wel op dat dit geen oneindige hoevaalheid betreft
Standaard cached windows 10 credentials zodra een 11de er bij komt word de oudste er weer uitgegooit.

En wat word er dan allemaal opgeslagen in die cache?

Ok.

Maar hoe komt het dan dat als ik met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, steeds mijn instellingen terug standaard zijn? Is het niet de bedoeling dat alle instellingen van dat account op elke pc hetzelfde moet zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan