inloggen via windows 2003 server maar hij neemt bureaublad enz. niet mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pim1991

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
hallo,
ik log in via windows 2003 server (domein) maar als ik op een andere pc ga en inlog met hetzelfde account heb ik NIET dezelfde bestanden op mijn bureaublad en ook niet de achtergrond enz.
is dit normaal want ik dacht dat als je inlogt op een andere pc de boel meeneemt. want nu neemt hij niks mee.

alvast bedankt voor de hulp

srry maar wist niet waar te posten :(:(:(
en bij nt kreeg ik geen antwoord dus probeerde ik het hier

nouwja andere is op slot dus hier verder gaan.
iemand een idee? want ik kom er echt niet uit. inloggen gaat goed maar dat is ook alles.

pim1991 zei:
srry maar wist niet waar te posten :(:(:(
en bij nt kreeg ik geen antwoord dus probeerde ik het hier

Om 18.23 uur stel je de vraag in de sectie NT en nog geen half uur later ga je al crossposten.
Het is jou misschien niet helemaal duidelijk maar dit is een forum wat geheel vrijwillig is.
dus de mensen die hier helpen zitten hier voor hun hobby en worden niet betaald.
Denk daar in het vervolg even aan.....:confused:

puppie zei:
Om 18.23 uur stel je de vraag in de sectie NT en nog geen half uur later ga je al crossposten.
Het is jou misschien niet helemaal duidelijk maar dit is een forum wat geheel vrijwillig is.
dus de mensen die hier helpen zitten hier voor hun hobby en worden niet betaald.
Denk daar in het vervolg even aan.....:confused:

zal ik doen!
maar weet iemand een antwoord op mijn vraag?

heb je een zwevend profiel gemaakt ??

nja kijk, ik log gewoon in op mijn domein en krijg mijn bureaublad.
maar op een andere computer heb ik iets anders. hij slaat de instellingen enz. en neemt de bestanden niet mee.
dus dan heb ik er niets aan.
een zwevend profiel?
dat doet hij niet nee, hij maakt niks van een profiel aan!
dat is het probleem juist.

Dat is niet zo heel vreemd. Je behoudt ook altijd de instellingen van het werkstation, tenzij je met group policies de boel gaat wijzigen. Je kunt daar bijvoorbeeld opgeven hoe je bureaublad er uit moet zien, welke achtergrond je wilt gebruiken, of de lokale programma's wel of niet zichtbaar mogen zijn bij inloggen, hoe je startmenu er uit ziet, waar je de map "mijn documenten" kunt vinden en zo zijn er nog wel enkele HONDERDEN instellingen.

Groetjes,
Neleke

je begrijpt me denk ik verkeerd.
het is dat hij juist NIET de instellingen, bureaublad enz. meeneemt omdat er iets is met de profiel instellingen. hij maakt namelijk geen profiel aan op de server.

pim1991 zei:
je begrijpt me denk ik verkeerd.
het is dat hij juist NIET de instellingen, bureaublad enz. meeneemt omdat er iets is met de profiel instellingen. hij maakt namelijk geen profiel aan op de server.

Juist niet, jij begrijpt het niet helemaal.

Ze zegt dat je alle instelling houdt die de computer heeft waarop je de verbinding naar de andere pc legt. Tenzij je dus met policies gaat werken...

begin eens met op een partitie op je server een map te maken die je PROFIELEN noemt. maak van deze map een netwerkshare met de naam profielen.
In de active directory aan de linkerzijde maak je een nieuwe organisatie unit aan. Noem deze eens Test. Maak in deze unit een gebruikersgroep aan "Test_Gebruikers" (globaal en Beveiliging) en een gebruiker "Tester". Dubbelklik op deze nieuwe gebruiker en ga naar het tabblad profiel.
Geef bij profielpad op: \\computernaam\profielen\%username%
Ga naar het tabblad "Lid van" en maak de gebruiker lid van Domeingebruikers en Testgebruikers.
Controleer of de gebruiker of gebruikersgroep voldoende rechten heeft op de share. Probeer nu eens in te loggen op de server met deze nieuwe gebruiker. Als dit lukt, kun je group policies toepassen op de OU "Test".
Gebruik hiervoor het programma C:\WINDOWS\system32\gpmc.msc. Wanneer dit niet op je systeem staat kun je het bij microsoft downloaden.
Wees voorzichtig met computerconfiguratie, gebruik hoofdzakelijk gebruikersconfiguratie en daarvan de groepen "windows-instellingen" en "beheersjablonen"
Kijk vooral bij mapomleidingen.

Groetjes,
Neleke

ik heb nu di policies geinstalleerd.
kheb alles aangemaakt maar wat moet ik daarna doen?

EDIT:
neleke je was me wat voor...even dat ook nog doen

Bedankt!
dat doet het perfect, als hij alles meeneemt heb ik nog niet getest maar dat ga ik morgen doen.
moet ik hierna nog iets doen? of kan ik dan beginnen met organisaties en groepen te maken.

Het ligt er een beetje aan hoe goed je het wilt doen ;)
Je zou nog een inlogscript kunnen maken voor iedere gebruikersgroep waarin je aangeeft welke netwerklokaties voor deze groep van belang zijn en of er een netwerkprinter geinstalleerd moet worden.
Verder kun je ieder gebruiker een eigen homedrive geven. er zijn legio mogelijkheden, ligt er aan wat je allemaal wilt.

Groetjes,
Neleke

ik had vorige week een boek besteld van windows 2003 server.
ik hoop dat daar dat instaat van scripts en instellingen.
ik heb ieder al een homedrive gegeven (zo'n noob ben ik nu ook weer niet ;))

Ik heb hetvolgende besteld:
Windows 2003 server voor dummies.

als iemand een beter boek voor me weet post dit dan hier even dan kan ik zelf vooruit.

login scripts heb ik al gedownload van microsoft.com en andere site's :)

Toevallig heb ik 2003 voor dummies hier naast me liggen :). Goed boek (ik houd sowieso wel van de dummie-reeks).

Vooral door veel te lezen, te zoeken en vooral te PRUTSEN leer je het allermeest. Het is leuk als je kleine succesjes boekt en ziet dat dingen vanzelf gaan werken.

Schroom niet om je vragen bij ons (één keer :p) te stellen en mocht je echt vastlopen horen we het wel :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan