Inloggen Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco n123

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Afgelopen week hebben mijn ouders een nieuwe pc van HP gekocht met redelijke snelle hardware. Toch geeft Vista op dit moment naar mijn mening teveel problemen. Er is gekozen voor een wachtwoord voor aanmelding bij Vista. Regelmatig als je voor de eerste keer opstart en je voert het wachtwoord in blijft Vista in een laadscherm hangen en krijg je dus geen toegang tot het bureaublad. Meer dan de pc opnieuw opstarten kan ik dan niet doen.
Andere keren start het allemaal wel in 1 keer op. Verder vind ik toepassingen erg traag reageren als je msn wilt openen of Firefox etc duurt het soms een 30 seconden tot een minuut voordat de toepassingen zich openen.
Ik heb thuis een soort gelijk systeem maar daar opent alles zich gelijk en heb ik zelden moeite met het inloggen op Vista. Waar kan dit probleem liggen ?

Dan zullen we eerst wat meer info over dat systeem moeten hebben.

inderdaad moeten we eerst meer info hebben over je systeem, maar het maakt ook allemaal veel uit wat er allemaal mee opstart...(bekijk eens msconfig)
-defragementeren kan helpen
-register opschonen/defragementeren kan helpen

inderdaad moeten we eerst meer info hebben over je systeem, maar het maakt ook allemaal veel uit wat er allemaal mee opstart...(bekijk eens msconfig)
-defragementeren kan helpen
-register opschonen/defragementeren kan helpen

PC is een paar dagen oud hoor.....

PC is een paar dagen oud hoor.....

ok, maar je weet niet wat er allemaal op geinstalleerd is...
Ik zelf heb gisteren ook de xp-pc van mijn ouders/broer en zus herinstalleerd maar die hebben zoveel eisen gesteld over programma's die erop moesten...
Ik kan je verzekeren dat het dan allemaal niet uitmaakt hoe oud die pc dan wel juist is

* Intel® Core™2 Quad Q6600
* Legitieme Windows Vista® Home Premium
* 3 GB geheugen
* 640 GB harddisk
* GeForce® 9500GS 512 MB

Verder zijn de standaard programma's geinstalleerd dus msn, Skype, Google Earth, CC Cleaner , Adaware etc en Panda internet Security 2009 (incl. firewall) De Firewall van Vista staat dus uit. Verder eigenlijk nog niks geinstalleerd. Het valt me ook op dat dit zich alleen voordoet bij de eerste keer opstarten maar niet als je de pc opnieuw opstarten.
De pc is trouwens nog geen 5 dagen oud en de systeemeisen zijn voldoende lijkt me zo.
Internet provider is Tele2 er zat een installatie cd rom bij maar ik heb simpelweg de modem aangesloten en we konden internetten. Weet niet of een cd rom dan nog wel nodig is heb ik zelf thuis ook niet.

Voor het tweede probleem heb ik wel van iemand gehoord dat als je ADSL hebt het zowiezo langer kan duren voor een browser opgestart is.

Hmmm helaas kom ik er net achter dat het probleem zich ook voordoet bij het opnieuw opstarten van de pc :confused:. Is het niet een idee om geen gebruik te maken van een wachtwoord ? dat is namelijk wel steeds het punt waar de pc op vast loopt.

Hmmm helaas kom ik er net achter dat het probleem zich ook voordoet bij het opnieuw opstarten van de pc :confused:. Is het niet een idee om geen gebruik te maken van een wachtwoord ? dat is namelijk wel steeds het punt waar de pc op vast loopt.

dat zou je wel eens kunnen proberen natuurlijk dat van het wachtwoord verwijderen en gewoon door te laten starten maar dat zou echt allemaal goed moeten werken hoor!
Bij mij werkt dit helemaal perfect!

Heb je Hp al een gecontacteerd hierover?
Wat ze waarschijnlijk zullen zeggen is om je pc nogmaals te herinstalleren wat nogal drastisch is natuurlijk maar aangezien er nog niet echt veel is op geinstalleerd is het niet zo erg veronderstel ik...
Misschien heeft iemand anders op dit forum nog wel een andere mogenlijke oplossing maar ik spoor in het duister...
Als je het probleem dan bijvoorbeeld nog zou hebben na herinstallatie moet je die pc natuurlijk gewoon terug opsturen voor reparatie want ik veronderstel toch dat je er garantie op hebt ;)

was het probleem er eigenlijk echt al vanaf het prille begin?

Inmiddels ingesteld dat ik zonder wachtwoord in te voeren wordt aangemeld en nu start de pc telkens goed op :thumb:. Blijft nog steeds het probleem met het langzaam opstarten van de toepassingen. Firefox gaat na wat aanpassingen vrij snel maar Google Earth en Msn blijven traag.

dat zou je wel eens kunnen proberen natuurlijk dat van het wachtwoord verwijderen en gewoon door te laten starten maar dat zou echt allemaal goed moeten werken hoor!
Bij mij werkt dit helemaal perfect!

Heb je Hp al een gecontacteerd hierover?
Wat ze waarschijnlijk zullen zeggen is om je pc nogmaals te herinstalleren wat nogal drastisch is natuurlijk maar aangezien er nog niet echt veel is op geinstalleerd is het niet zo erg veronderstel ik...
Misschien heeft iemand anders op dit forum nog wel een andere mogenlijke oplossing maar ik spoor in het duister...
Als je het probleem dan bijvoorbeeld nog zou hebben na herinstallatie moet je die pc natuurlijk gewoon terug opsturen voor reparatie want ik veronderstel toch dat je er garantie op hebt ;)

was het probleem er eigenlijk echt al vanaf het prille begin?
graag op alle vragen antwoorden aub :thumb: wij doen ook maar gewoon ons best om jullie te helpen maar als onze vragen niet beantwoord worden is het moeilijker (voor mij toch allesinds) om het probleem te achterhalen.

ja, misschien nog eens glary utilities laten draaien
Heb je alle updates trouwens al geinstalleerd?
SP1 enzo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan