inloggen zonder netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

maramb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
29
weet iemand hoe ik kan inloggen op mijn laptop zonder aan het netwerk te hangen , maar wel inloggen en hetzelfde bureaublad te houden en ook alle functionaliteiten als mijn inlognaam alsof ik op het netwerk zit

ik log normaal in op een win2003 server maar wil bij klanten bv mailtjes voorbereiden en versturen op het moment dat ik weer op de zaak ben

weet iemand of en hoe ik dit kan doen ??
 
Je mail staat nu op de exchange server. Wat dan handig is is om lokale pst file aan te maken en dan een persoonlijke map aanmaken (toevoegen via services) en dat alle mail daar dan naar toe gaat. Deze pst file zet je dan op je lokale drive. Nadeel is dat als je hd de geest geeft er niks gebackupped wordt door systeembeheer
 
het gaat me nu niet alleen om mijn mail maar ook om de rest, ik wil hetzelfde bureaublad gebruiken, dat heb ik meer gedaan maar als ik nu inlog zonder netwerk begint hij te zeuren over het niet vinden van het domein en ik wil dat hij gewoon doorloopt met of zonder domein
 
Dat moet in principe kunnen op basis van cached credentials, dan onthoudt windows je inloggegevens, en dan mag je (standaard) 5 keer inloggen zonder te verifieren met het domein.
Maar als het opeens niet meer kan, dan kan het natuurlijk zo zijn dat de beheerder van het netwerk dat niet zo'n goed idee meer vond. En die kan via de policies dat hebben dichtgezet.

Bij de Group Policies voor systeem, staat ergens die optie.
 
Als je lokaal hetzelfde als netwerk wilt hebben dan kun je of je profiel lokaal laten zetten ipv netwerk of je kopieert je netwerkprofiel naar je lokale profiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan