Het is van belang dat er in de database wordt weggeschreven wie er is ingelogd.
Dit kan volgens mij op meerdere manieren, ik noem er 2:
1) de huidige tabel MEDEWERKER gebruiken en daar een veld aan toevoegen.
2) aparte tabel aanmaken, waarin het medewerkerid in komt te staan.
1) je kunt een veld toevoegen, bijvoorbeeld: Ingelogd ; Gegevenstype: Ja/Nee
Dit veld moet voor een bepaald record met ja worden ingevuld als men met deze gebruiker inlogd. Bij afsluiten van de database moeten alle waarden in de kolom Ingelogd op Nee worden gezet. Bij het inloggen ook alle waarden op Nee zetten (het kan gebeuren dat de db crasht). Dan is het kwestie van MEDEWERKER opvragen met WHERE Ingelogd = True.
Let op: Bij meerdere gelijktijdige gebruikers wordt dit lastiger, dan moet je altijd specifiek voor een medewerker de kolom Ingelogd op Nee zetten. Dit kan bijvoorbeeld ook door het IP adres weg te schrijven. Je krijgt dan de situatie dat Ingelogd op Nee komt te staan waar medewerker X = IP xxx.xxx.xxx.xxx
2) Met de aparte tabel (bijv TabelLogin) schrijf je het medewerkerid weg naar deze tabel, bij meerdere gebruikers zijn er meer velden mogelijk (bijv IP adres). Bij afsluiten tabel leegmaken en ook bij inloggen. Dan SELECT medewerkerid FROM TabelLogin.
Bij
meerdere gebruikers: Je kunt ook lokaal op iedere pc een tabel vullen met een medewerkerid, deze kun je dan vullen en geheel leegmaken bij afsluiten en inloggen.
Met DLookUp kun je dan een medewerker weergeven in je formulier.
Deze formule ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:
Code:
DLookUp("[Medewerkerid]", Werknemers","[Ingelogd] = True")
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.