Inlogprobleem domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Wij hebben een paar laptops en pc's met windows 7 ultimate en een SBS 2003 Premium server. De vaste pc's doen het inloggen perfect maar de laptops doen het niet ze geven een melding dat ze geen verbinding konden maken of zo iets en nu een tijdelijk profiel gebruiken. 1 van de laptops zit zelfs via de kabel en dan werkt het ook niet.

DNS-instellingen nakijken op die laptops: Kijk na (via ipconfig /all) of de DNS-server wel verwijst naar de DNS-server van je domein (zal wel de SBS2003 server zijn).

Verder alle Logboeken nakijken op de laptops.

Bovendien kun je niet inloggen op het domein zónder dat de laptops succesvol in het domein zijn ingedragen.

Verder de rechten nakijken op de share waar de zwervende profielen moeten landen. Wellicht kan er geen (nieuwe) profielmap worden gemaakt vanuit de domein-gebruikersnamen die op de laptops worden gebruikt.

Tijs.

Het waren wel bestaande accounts we gebruikten hiervoor xp ik heb effe wat zitten proberen als ik mijn oude en nieuwe profiel map effe weg haal kan ik wel aanmelden

Ik heb weer iets ondekt:

De profielen werken op de laptops "onderling" goed en als je op een "vaste" pc wil aanmelden kan dat niet

Kijk nog eens terug naar wat ik (o.a.) schreef: Kijk in Logboeken, TCP/IP instellingen, Active Directory users and Computer etc. voor (hopelijk) verklaringen wat er misgaat. Met de bemerking dat het op vaste pc's "niet werkt" komt de oplossing niet dichterbij: Je zult ook moeten gaan onderzoeken.

We horen het wel.

Tijs.

Voor zo ver ik het zie klopt alles

Ik heb de laptops wel helemaal zelf opnieuw geinstalleerd en toen drivers software erop gezet en toen in domein gedaan De vaste pc's hadden al w7 home premium en via Anytime upgrade geupgrade misschien als ik zo'n vaste opnieuw installeer dat het wel werkt?

Dat zou ik zeker proberen: Opnieuw installeren en opnieuw in het domein indragen.

Succes,

Tijs.

Fijn dat het gelukt is. Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan