inlogprobleem teleweb

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Ik gebruik windows xp met ie8 en heb tot voor kort gebruik gemaat van teleweb om in te loggen op het netwerk van mijn werkgever.
Wanneer ik nu de site bezoek krijg ik wel het inlogscherm te zien, maar na circa 8 seconden valt dit weg en krijg ik de boodschap dat de webpagina niet kan worden weergegeven en dat ik mogelijk een verbindingsprobleem heb.
Als ik echter op mijn notebook het zelfde doe krijg ik wel verbinding.
Wanneer ik op mijn pc eerst een VPN verbinding maak en vervolgens de citrix verbinding start werkt alles ook goed.
Lijkt mij dus een ie8 probleem, alhoewel het altijd goed heeft gefunctioneerd.

groet frans

Frans,

Ik zou haast het idee krijgen dat je
a. Een proxy ingesteld hebt/gebruikt, of
b. Een DNS-probleem hebt.

Ad a.: Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl -> tabblad Verbindingen -> knop LAN-instellingen -> Alles uitvinken
Kijk in dat tabblad Verbindingen ook meteen na of er wellicht een andere netwerkverbinding wordt gekozen bij gebruik van Internet Explorer
Ad b.: Stel eens op de netwerkverbinding die je gebruikt eens de DNS-servers van Google in (ipv. automatisch DNS-server laten toewijzen):
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de gebruikte netwerkverbinding, kies Eigenschappen en dubbelklik op Internet protocol (TCP/IP)
Stel de volgende DNS-servers 'hard' in:
8.8.8.8
en
8.8.4.4

Succes,

Tijs.

Tijs
beide tips nagekeken,
a. Een proxy ingesteld hebt/gebruikt, ( alles stond hier al uit)
b. Een DNS-probleem hebt. (waarde's zoals door jou opgegeven ingesteld, maar ook dit maakt geen verschil.
Ik kan ook op geen enkele andere site problemen meer ondervinden, alleen bij teleweb.

Nu heb ik tijdelijk ook firefox geinstaleerd, en hiermee werkt teleweb wel.

groet frans

Dan zou het probleem inderdaad in Internet Explorer kunnen/moeten liggen. Evt. klik je nog (als je die ene melding krijgt in IE) op Meer informatie.
Optie die nog zou kunnen is de standaard melding "Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie."

Andere ideeën heb ik zo snel niet, omdat ik verder weinig weet over teleweb (URL, evt. benodige inlognamen etc.)

Tijs.

SLL 3.0 en TLS 1.0 staan aangevinkt.
de url is https://teleweb.arnhem.nl.
wanneer ik deze vervolgens selecteer veranderd dit in https://teleweb.arnhem.nl/ICSLogin/?"https://teleweb.arnhem.nl/"

frans

Ik krijg hier (in Internet Explorer 8) een gebruikersnaam, wachtwoord en tokennummer vraag op die URL. Hoever kwam jij in IE 8?

Tijs.

exact het zelfde, maar het probleem is dat bij ie8 het scherm weg valt en vermeld de bekende pagina "De webpagina kan niet worden weergegeven"
wanneer ik vervolgens klik op verbindingsproblemen vast stellen krijg ik het schermpje met "netwerkproblemen vaststellen voor windows XP, en staat de teleweb pagina weer 8 seconden in beeld.
Verder staat er onder in het scherm de voortgangs indicator, deze staat vol met groene blokjes, maar blijft wel in beeld.

frans

Die voorgangsindicator bleef bij mij ook heel lang 'op groene blokjes' staan. Wegvallen deed ie echter niet.
Misschien kan de systeembeheerder van de Gemeente Arnhem je helpen (wellicht staat er een of andere instelling niet goed afgestemd op deze website. Per slot heb je alle instellingen (in je vorige vraag) op de standaardwaarden teruggezet).

Meer kan ik van hieruit niet voor je betekenen. Hopelijk vind/krijg je nog een oplossing, en je hebt in ieder geval een workaround in Firefox gevonden.

Tijs.

Tijs,
hartelijk dank voor de genomen moeite, wellicht komt de oplossing nog.

frans

Nieuwe ontdekking.
vandaag heb ik het volgende ontdekt,
bij windows een nieuwe gebruiker aangemeld, en teleweb werkt !!!
wie weet me nu op weg te helpen om mijn oude inlog account op te schonen?

frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan