Inlogproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruidnootje

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
Berichten
21
Hoi allemaal!

Graag jullie hulp en adviezen bij mijn pc-probleempje!

Wat is er aan de hand:
Ik heb zojuist bij een pc geprobeerd om het windows aanmeldingsscherm (waarin je je wachtwoord moet typen) uit te zetten, zodat je metteen op je bureaublad terecht komt als je de computer aanzet. Toen ging het mis!

Wat heb ik gedaan:
In configuratiescherm bij 'gebruikers en wachtwoorden' (windows 2000NT), 'aanmelden met wachtwoord' uitgevinkt. Toen kwam er een schermpje waarop administrator stond als gebruikersnaam en een plekje om een wachtwoord in te typen. Ik dacht 'dat laat ik leeg', dus ik heb geen wachtwoord ingegeven.

Even opnieuw opstarten:
Om uit te proberen of mijn nieuwe creatie het deed, heb ik de computer opnieuw opgestart. Ik kreeg gewoon datzelfde aanmeldingsschermpje weer, alleen nu gaf ie automatisch als gebruiker 'administrator'. Ik vulde geen wachtwoord in en klikte op 'ok' (want ik had geen wachtwoord ingesteld). Toen was daar de foutmelding.

De foutmelding:
Ik krijg de melding 'het systeem kan u niet aanmelden' met allerlei tips om je wachtwoord juist in te geven (caps lock e.d.). Ik heb alleen natuurlijk geen wachtwoord ingegeven, dus heb geen idee wat ik hier moet intypen! Ook de oude gebruikersnaam en het daarbij behorende wachtwoord rekent ie fout.

Wat nu:
Probleem is nu dus dat ik mijn eigen pctje niet meer in kom, ook niet in de veilige modus (vraagt ie alsnog om het administratorwachtwoord)! Kan iemand me helpen weer in mijn eigen pc te komen?

Alle tips en adviezen zijn welkom!
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Charlotte
 
het administrator wachwoord moet je bij de installatie altijd opgeven. Misschien herinner je iets uit de tijd van het installeren van de windows, en kan je dat wachtwoord proberen.

Mocht dat niet lukken, dan kan je de Windows 2000 installatie cd-rom opstarten (booten), daar zit zover ik weet iets van een recover mogelijkheid op, o.a. om je administrator wachtwoord te resetten.
Ik heb daar geen ervaring mee, maar zover mij bekend zit dat er in.
 
Geplaatst door Raceman
Mocht dat niet lukken, dan kan je de Windows 2000 installatie cd-rom opstarten (booten), daar zit zover ik weet iets van een recover mogelijkheid op, o.a. om je administrator wachtwoord te resetten.
Ik heb daar geen ervaring mee, maar zover mij bekend zit dat er in.

Maar niet zonder eerst het oude wachtwoord te weten. Dat zou mooi zijn als dat kon. :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan