Inlogscherm maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Edmoor. Dit is tot nu toe de volledige procedure. Zeker wel dat ik jou uitbreiding in mijn achterhoofd houd. Ik probeer alleen een aangepaste code direct onder de CB te plaatsen.

Dat wat tussen de strepen staat, staat inderdaad verkeerd. Dat weet ik. Ik doe dat op dergelijke manier zodra ik stop en de zaken opsla, Zo weet ik weer voor een volgende keer waar ik was en mee bezig was. Dus jouw opmerking heb ik bewust gedaan voor mijzelf.

Heb er overigens verder nog geen tijd voor gehad, Erg druk door de warmte. Veel storingen in elektrische installaties bij klanten. Airco's en een niet eigen groep ervoor aanbrengen etc.

Ik ga er vanavond even mee verder.

Wellicht dat je nu meer begrijpt waar ik mee bezig ben. In functies moet ik mij nog verdiepen.

VenA, ik had toevallig Userok ook al gebruikt, maar ik had hem domweg gedeclareerd als zijnde String. Hierdoor werkte de regel:" if not UerOk then" natuurlijk niet. Nu juist gedeclareerd als zijnde Boolean en alles weer ingevoerd als hoe ik hem hiermee had staan en nu werkt het wel.

Code:
Private Sub cb_Test_Click()

Dim LastRow As Long
Dim i As Long
Dim UserOk As Boolean

With Sheets("Gebruikers")
        LastRow = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row

For i = 2 To LastRow
            If Trim(Tb_User) = Trim(.Cells(i, 1)) Then
                UserOk = True
                If Trim(Tb_Code) = Trim(.Cells(i, 2)) Then
                    MsgBox ("Welkom " & Trim(Tb_User))
                    Unload Me
                    Sheets("Gebruikers").Select
                    .Cells(i, 3) = Now
                    .Cells(i, 4) = .Cells(i, 4) + 1
                    Exit Sub
                Else
                    MsgBox ("Beste " & Trim(Tb_User) & vbNewLine & vbNewLine & _
                        "U heeft een ongeldig wachtwoord ingevoerd." _
                        & vbNewLine & vbNewLine & "Probeer opnieuw."), vbInformation
                End If
            End If
        Next i

If Not UserOk Then
            MsgBox ("Beste " & Trim(Tb_User) & vbNewLine & vbNewLine & _
                "U heeft een ongeldig gebruikersnaam ingevoerd." _
                & vbNewLine & vbNewLine & "Probeer opnieuw"), vbInformation
        End If

Tb_User = vbNullString
        Tb_Code = vbNullString
        Tb_User.SetFocus
        Exit Sub
    End With
End Sub

Ook jij hebt bruikbare delen erin zitten waar ik nog niet aan heb gedacht. Ik ga eens kijken of ik dat kan gebruiken.

Mocht jij of Edmoor nog fouten of verbeteringen zien, voel je vrij deze te melden.

Bedankt voor zover.

Laatst bewerkt:
Mijn tip. Laat een gebruiker inloggen met het door snb geopperde windows account. Dus een directe inlog. Er zit werkelijk niemand te wachten op een welkomstscherm waarna je op Ok mag klikken. Vandaar dat er in 'mijn' formuliertje geen Ok knop is. Een berichtbox hoef je alleen maar te geven als er iets niet goed is.;)

Snap ik VenA. Ik word er soms zelf ook gek van.

Ik heb geprobeerd jouw tip te gebruiken, maar zonder een command button krijg ik het niet voor elkaar. De code gaat dan erg vreemd doen. Dit kan zijn omdat de code nog niet volledig af was. Vandaar dat ik het opnieuw ga proberen middels een private sub ipv een private sub voor command button en een textbox_AfterUpdate.

Wellicht dat het dan werkt.

Ik houd je op de hoogte.

Via een windows account doe ik dit juist weer niet. Dit omdat wij daar niet mee werken. Zodra de inlog 1 maal is geweest dan heeft men gewoon toegang tot zijn eigen delen. Binnen Windows hoeft er dus niet te worden aangemeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan