Inlogscherm veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoerswaggerboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2013
Hallo

Ik wil graag me inlogscherm willen veranderen

Van:
35n8wgm.png

Naar:
dc5wnd.png

Alvast bedankt :D

Hoi,

Welkom op helpmij!

Dit kan als volgt gedaan worden:

- Ga naar configuratiescherm (Ik heb hem op klassieke weergave staan)
- Open "Systeembeheer"
- Vervolgens "Lokaal beveiligingsbeleid"
- Klik dan links in het scherm op "Lokaal beleid" en selecteer "Beveiligingsopties"
- Zoek dan in het rechterdeel van het venster naar: "Interactief aanmelden: laatste gebruikersnaam niet in aanmeldingsvenster weergeven"
- Dubbelklik hierop en selecteer "Ingeschakeld"

Als je nu afmeld moet je zelf je gebruikersnaam en wachtwoord intypen.

Hallo

Kunt u me misschien helpen. Want ik kan het niet vinden. Heeft u temviewer?

gr
stoerswaggerboy

Laatst bewerkt door een moderator:
Naar mijn idee moet je dan de volgende dingen veranderen:
Combineer [windowstoets & r] → typ: control userpasswords2 → Wijzig hier PC in ELMAUDAL

Verander de gebruikersnaam in het register te vinden in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\\RegisteredOwner
(Uitleg: Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
aan de rechterkant zie je RegisteredOwner)

Na opstarten zal onder c:\Users\een gebruikersmap Elmaudal gecreëerd zijn.
Verander nu alle standaardmappen in het register naar deze map, te vinden onder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Na een kopie gemaakt te hebben van je bestanden onder de oude map, kan deze verwijderd worden in veilige modus

! Doe dit met aandacht en toewijding!
De mogelijkheid bestaat wanneer verkeerde veranderingen worden doorgevoerd de computer niet meer opstart!

Je kunt m.i. na het doorvoeren van de veranderingen beter een print maken waarna je 1-voor-1 alles checkt.
Je kunt hiervoor bv. gebruik maken van Bullzip PDF Printer.

Download daarom voor de zekerheid eerst Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit en brand deze op dvd.
Je moet dit branden als image niet het .iso bestandje los op een DVD branden. Hoe dat moet, zie je hier.

Laatst bewerkt:
Iemand die echt dom is... toch een zo duidelijke openingsvraag kan opstellen als 1e vraag hier....en ook nog weet dat Teamviewer bestaat en blijkbaar ermee kan werken....
Dat klinkt als.... dom of toch een beetje verdacht... of ben ik nu (onterecht) te achterdochtig.....

Ok, volgens mij heeft stoerswaggerboy een Windows7-versie lager dan Professional, & dan werken bovenstaande methoden niet.

Om aan te geven wat hij bedoelde heeft hij maar even een plaatje als voorbeeld van het net getrokken.

Enige manier om dat te bewerkstelligen is het aanpassen van het Register.

Klassiek:
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"dontdisplaylastusername"=dword:00000001
"LogonType"=dword:00000000

Herstel naar Standaard:
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"dontdisplaylastusername"=dword:00000000
"LogonType"=dword:00000001

Kopieer 1 voor 1 elke code, open Kladblok, vink in het menu Opmaak de Automatische terugloop UIT, plak & sla op als bestandstype Alle bestanden & als namen bv.LogonKlassiek.reg & LogonStandaard.reg. Controleer of er een lege regel onderstaat, anders toevoegen met Enter (Kopieer-conflict in de Forum-software).
Aanmelden als (een) Administrator, dubbelklik het gewenste .reg-bestand.

Doet het van XP tot & met 7.

Laatst bewerkt:
Er worden allerlei oplossingen aangeboden, maar dat komt omdat je vraag niet concreet genoeg is.

Graag dus antwoord op deze vragen:
  1. Als je opstart, krijg je je dan het Administratoraccount en je eigen account te zien?
  2. Wil je dat het Administratoraccount verborgen wordt?
  3. Wil je ook dat het huidige gebruikersaccount (dat wss deel uitmaakt bvan de groep Administrators) een andere naam toegewezen krijgt? Zo ja, welke?

Laatst bewerkt:
Wat ik wil is dat als je Computer opstart dat je

bv

Stoerswaggerboy

en

andere gebruiker hebt. Als je op andere gebruiker klikt dat je Gebruikersnaam en wachtwoord in moet voeren. Net zo als scholen

Dat weet ik allemaal al. Op school hebben ze veel accounts zo als 2c etc. Maar daar moet je het gebruikersnaam: 2c invullen en dan het wachtwoord. Zo wil ik het ook hebben

Je vraag is niet hoe dat aangemaakt moet worden?
Wat dan?

Je hebt

Administratie. En andere gebruiker.

Als je op andere gebruiker klikt dan komt er:

Gebruikersnaam
Wachtwoord.

Zo als er in jet 2e plaatje is

ga naar je configuratiescherm dan naar persoonlijk instellingen daarna klik je op beeldscherm en dan terug op persoonlijke instellingen daar kan je je bureaublad veranderen
mvg

Bij punt 6 van dit artikel wordt e.e.a. uitgelegd..

Hoe stel ik dit in

Stap 7: Overschakelen naar andere gebruiker

Bij het opstarten van Windows kiest u een gebruikersprofiel uit om mee te werken.Maar ook tijdens het computeren kunt u overschakelen naar een ander profiel. Daarvoor hoeft u de computer niet opnieuw te starten.**U gaat daarvoor naar het startmenu en klikt op het pijltje dat naast het ‘Afsluiten’ staan afgebeeld. Klik vervolgens op*Andere gebruiker. U krijgt u een overzicht van alle gebruikersprofielen en kunt u dus de gewenste persoon selecteren. Typ eventueel het wachtwoord in, en de persoonlijke instellingen worden geladen.

Nee wacht. Dat is niet wat ik bedoel

Ik wil zelf mijn gebruikersnaam en www invoeren

Ok, dat 2de plaatje van je is een typisch inlogscherm van een aan een Domein verbonden computer, welke daarvan het beleid (policy) erft. Dat kan zo ingesteld worden dat de laatste gebruikersnaam wel zichtbaar blijft.
Op een normale computer lukt dat dus alleen d.m.v. een beleid (vanaf Professional) of een register-instelling (tot & met Home Premium) zoals de code in het blok Klassiek in mijn eerdere bericht.

Heb ik nog even verder geexperimenteerd, & het beste van beiden is alleen te bewerkstelligen door bij het opstarten een foutmelding te genereren. Betwijfel of dat de bedoeling is.

@stoerswaggerboy,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien je info wilt toevoegen als er nog niemand heeft gereageerd na je laatste bericht kun je hiervoor de knop bericht aanpassen gebruiken in je laatste bericht. Anders krijg je onnodig lange topics.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan