Inlogscherm win98 verwijderen / uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
3.143
Hey,

Eindelijk is het gelukt, helemaal compleet een win98 pc geinstalleerd, voor een vriend van mij. Nu staat er alleen nog het irritante win98 inlog scherm wat ik niet gebruik.
Hoe kan je die uitzetten? Ik heb het al via deze link gedaan: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=203144&highlight=inlogscherm+win98

met de *.pwl bestanden werkt niet.
En op de manier bij eigenschappen van netwerk etc. Werkt ook niet omdat 'aanmelden windows family' nergens te bekennen is. :thumb:
 
Ik heb hier geen Win98(se) pc om het na te kijken, maar uit m'n hoofd.
Ik dacht dat je bij netwerklocaties het onderdeel "Client voor microsoft netwerk" moest verwijderen.
Voor zover ik weet, kan dit ook alleen als je geen gebruik van een netwerk maakt.
 
nee, we maken daar geen gebruik van een netwerk. Gewoon van 1 pc. Met planet ADSL
 
Download en installeer TweakUI voor Windows 98.
Zorg dat op het tabblad Logon niets is ingevuld en dat onder Paranoia de optie Clear last user at logon niet is aangevinkt - zie bijlage.
Je kunt ook op het tabblad Logon je gebruikersnaam en wachtwoord invullen en een vinkje zetten bij Log on automatically at system startup.
Ook dan moet Clear last user at logon op het tabblad Paranoia niet aangevinkt staan.
(Als je TweakUI hebt geïnstalleerd start je het via je Configuratiescherm.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rimsic
Nu staat er alleen nog het irritante win98 inlog scherm wat ik niet gebruik.
Hoe kan je die uitzetten?
Gewoon op de knop OK te klikken. De volgende keer dat je je pc opstart zal dat win98 inlog scherm niet meer verschijnen.
(let wel ik heb dit zojuist getest. Het is trouwens sinds het bestaan van Win'98 altijd zo geweest om een win'98 inlog scherm uit te schakelen.
)

Verder hoop ik, dat je ook daadwerkelijk het win98 inlog scherm bedoelt en niet het inlogscherm voor het netwerk. In zo'n geval zou je de keuze van het inloggen moeten kiezen voor Windows en niet voor het Netwerk. Dus,

1) Start/Instellingen/Configuratiescherm/Netwerk
2) Klik op Client voor Microsoft-netwerken
3) In de dropdownlistbox kies je voor Windows-aanmelding
4) Klik op OK
5) Herstart je pc

Er zal eenwin98 inlog scherm verschijnen, klik op OK.

6) Herstart je pc en de win98 inlog scherm verscjint nu niet meer.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Gewoon op de knop OK te klikken. De volgende keer dat je je pc opstart zal dat win98 inlog scherm niet meer verschijnen.
Dat klopt, maar dat werkt niet meer als je daar de eerste keer iets ingevuld hebt.

Guus.
 
Daarvoor is er ook een oplossing binnen Windows zelf.

Zorg dat bij de herstart v.d. pc je een Netwerk-inlogscherm krijgt(zie hierboven hoe dat moet) te zien.

Gebruikersnaam staat er al standaard aangegeven, het ingeven v.e. password is vrijblijvend. Klik vervolgens op OK.

Verander de keus voor het inloggen naar Windows(zie ook hierboven om dat te kunnen bewerkstelligen)

Start de pc opnieuw op en er zal geen inlog-scherm meer te bekkenen zijn.

Dennis.

EDIT: Guus, "The long walk to justice" kan er ook nog bij hoor.(ik doelde op Live 8, sorry dat ik off-topic ga, maar je moet haast wel een goed hart hebben)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan