inlogscherm WindowsXP omzeilen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanrein

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Heb na nieuwe installatie steeds het inlogscherm van Windows XP Home en kan dan gewoon op OK klikken zonder wachtwoord, maar zou liever direct inloggen zoals ik eerder ook kon.
Heb op het forum gelezen hoe ik een nieuwe REG_SZ sleutel nl. AutoAdminLogon kon maken maar die blijkt al te bestaan en daar staat al een 1 achter.
Wat kan ik hieraan doen?

b.v.d. :)

Heb na nieuwe installatie steeds het inlogscherm van Windows XP Home en kan dan gewoon op OK klikken zonder wachtwoord, maar zou liever direct inloggen zoals ik eerder ook kon.
Heb op het forum gelezen hoe ik een nieuwe REG_SZ sleutel nl. AutoAdminLogon kon maken maar die blijkt al te bestaan en daar staat al een 1 achter.
Wat kan ik hieraan doen?

b.v.d. :)

Krijg je het klassieke inlogscherm ? en wil je het Welkomsvenster terug?

Dan hier de uitleg ;

1 Klik op start

2 ga naar Configuratiescherm

3 dubbelklik op Gebruikersaccounts

4 bij Kies een Taak moet je de 3e aanklikken , de manier waarop gebruikers zich aan - afmelden.

5 vink Het Welkomsvenster gebruiken aan,

Als dat niet kan dan moet je NetWare verwijderen , dit kan volgens mij via Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > Rechterklik op je verbinding > Eigenschappen > Daar heb je dan een venster waar als het goed is iets met Client Netware services of iets wat er op lijkt , dat moet je dan verwijderen.

Als je dat niet bedoelt dan hoor ik het wel :D

Nee, eigenlijk zou ik helemaal geen inlogscherm meer willen zien, had ik eerder ook niet.
Computer aanzetten en even later draaide alles .

Heb de link die je meestuurde gevolgd, en vind zie dan dat er geen vinkje staat bij 'gebruikers moeten...", maar wel drie namen nl. Administrator(administrator) , ASPNET (gebruikers) en Eigenaar (administrators)
Als het welkomstscherm verschijnt staat er standaard Eigenaar.
Overigens geweldig dat iemand op afstand zo met je meedenkt, ben een tamelijke leek op dit gebied.

Heb de link die je meestuurde gevolgd, en vind zie dan dat er geen vinkje staat bij 'gebruikers moeten...", maar wel drie namen nl. Administrator(administrator) , ASPNET (gebruikers) en Eigenaar (administrators)
Als het welkomstscherm verschijnt staat er standaard Eigenaar.
Overigens geweldig dat iemand op afstand zo met je meedenkt, ben een tamelijke leek op dit gebied.

Geen probleem hoor ;)
1 moment , even kijken wat ik nog kan vinden voor je.

Ehm , Heb je de oplossingen op die pagina geprobeerd ? Dus het welkomsvenster uit zetten en alles wat daar nog meer staat ?

gelukt !

Het is gelukt ! Met dank voor de link met de plaatjes. Had dat allemaal al geprobeerd, maar er stond nou juist geen vinkje. Dat heb ik er durs eerst zelf ingezet, daarna mijn naam (Eigenaar) geklikt en vinkje weer weggehaald. Doorgeklikt zonder password en...het werkte. Super bedankt !:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan