Inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milkyman

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over windows XP pro. Ik heb enige tijd geleden Vista Look geïnstalleerd. sinds die tijd krijg ik nu, als ik windows opstart, een inlogscherm te zien waarbij ik met de muis mijn gebruiker/profiel moet aanklikken en dan gaat hij pas verder. Wat ik vreemd vind is dat ik de enige gebruiker op de pc ben en hij dus daarom maar 1 keuze/plaatje laat zien waar ik uit kan kiezen(dus verder geen andere profielen). Ik heb alles al geprobeerd om dit inlogscherm weg te krijgen, maar dat lukt niet. Ik wil dat windows "gewoon" als vroeger opstart, dus zonder inlogscherm.

Ik heb voordat ik deze vraag hier heb gesteld uiteraard eerst in het forum gezocht, maar kon helaas niets vinden.
Ik hoop dus dat iemand mij misschien kan helpen.

Alvast bedankt voor de moeite....:thumb:

Ik weet niet beter dan dat je dat regelt in Start, Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen". In het vervolgscherm een vinkje zetten voor: "Het welkomstvenster gebruiken" en dan op "Opties toepassen klikken". Alle schermen sluiten en je PC herstarten. Dan zou het weer moeten werken, maar ik weet niet wat dat thema van jou zit te verstoren misschien.

ik heb dat ook gehad (zoon blauw scherm met welkom en acounts) en toen ben ik bij mijn gebruiks gaan kijken en toen zag ik naast mijn eigen account ngo een uitgeschakelde gast en nog een .net account en die heb ik verwijdert en nu start mijn pc gewoon normaal op zonder dat blauwe inlog scherm

Boeing,

Bedankt voor de tip. Ik heb deze optie geprobeerd, maar dan veranderd het welkomsscherm(dat met dat icoontje) in een inlogscherm waarbij ik mijn naam en password moet opgeven. Dus hij start nog steeds niet zonder dit op.

Maar bedankt voor de snelle reaktie en het meedenken.:thumb:

Davepower,

Ik blijk inderdaad ook een Gast account(die niet actief is, dat staat er tenminste) en een .net account te hebben(waarvan ik vermoed dat deze door Microsoft Visual Studio 2005 is gecreërd)
Ik zou inderdaad de optie kunnen toepassen die jij ook gedaan hebt, maar vraag ik mij ook af of ik de .net account niet nodig heb voor een bepaald onderdeel van Visual Studio 2005. Misschien kan iemand mij daar antwoord op geven, voordat ik deze verwijder.

Davepower ook jij hartelijk dank voor het meedenken en de tip.:thumb:

dat weet ik niet volgens mij heb ik Visual Studio 2005 niet op mijn pc staan, ik heb heb het account verwijdert en nergens last van

Oke, Ik wacht nog even voordat ik de accounts ga verwijderen misschien is er iemand anders die weet waarom Microsoft/windows die .NET account heeft aangemaakt. Kan me namelijk niet voorstellen dat het per vergissng is gegaan, ik denk namelijk dat er een bepaalde rede is waarom dit account is aangemaakt, maar ik weet helaas nog niet waarom.

Nogmaals dank voor je moeite...:D

Download en installeer Tweak UI en ga in dat programma naar Logon. Haal het vinkje weg voor de regel Show "ASPNET" on Welcome screen. Nu zou je Welkomstscherm weer "normaal" moeten zijn, aangenomen dat je in Gebruikersaccounts weer de juiste instelling hebt staan voor "De manier waarop...enz.".

Mooi. Nog wat verduidelijking: met een zekere update heeft Microsoft op jouw systeem geinstalleerd: Microsoft.NET Framework, versie 1.1. Dat werd een verborgen account en gaf die problemen met het Welkomstscherm die jij ook ondervond.

NB: Mocht je er iets meer over willen weten Wikipedia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan