inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

amstellovich

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
hallo,
ik heb pas een bij pc met McAfee Total Protection 2008 de virusscanner eraf gehaald en nod32 er opgezet, maar nu blijft hij hangen bij het opstarten op een inlogscherm met username en password (zit geen wachtwoord op de pc) en als ik op ok klik (zonder wachtwoord in te voeren) krijg je de achtergrond met een schermpje 'saving your files' en dan komt het inlogscherm weer op nieuw. hoe kan dit?? en hoe los ik het op??

alvast bedankt

Waarschijnlijk staat er een vinkje dat je het welkomstscherm wilt zien bij het opstarten.

Dit kun je als volgt oplossen (let op ik doe het vanuit een engelse WinXP):
- Ga naar Start
- Kies voor Control Panel (NL: Configuratiescherm)
- Kies voor User accounts (NL: Gebruikersoverzicht)
- Klik op Change the way users log on or off (NL: Verander de manier waarop gebruikers af en aanmelden)
- Haal het vinkje weg bij Use the Welcome screen (NL: Gebruik maken van het welkomstscherm)

Waarschijnlijk staat er een vinkje dat je het welkomstscherm wilt zien bij het opstarten.

Dit kun je als volgt oplossen (let op ik doe het vanuit een engelse WinXP):
- Ga naar Start
- Kies voor Control Panel (NL: Configuratiescherm)
- Kies voor User accounts (NL: Gebruikersoverzicht)
- Klik op Change the way users log on or off (NL: Verander de manier waarop gebruikers af en aanmelden)
- Haal het vinkje weg bij Use the Welcome screen (NL: Gebruik maken van het welkomstscherm)

neej daar kan ik niet bijkomen ik krijg alleen da schermpje en alas ik op ok klik krijg in een beeldscherm... meer niet dan krijg ik weer dat schermpje, dus geen programma's of pictogrammen en zelfs geen bals inderin

Owh sorry ik las over het feit heen dat je vastzit in het inlogscherm.

Ok dan het volgende:
- Herstart de pc (desnoods door +/- 7 sec de aanuit knop vast te houden)
- Bij het opstarten houdt je de F8 knop ingedrukt (nog voordat je dat Windows laadscherm krijgt)
- Dan krijg je een keuzemenu en kies je ervoor om je PC in Veilige modus (zonder netwerkmogelijkheid) te starten.
- Je krijgt nu weer dat inlogscherm maar als je nu voor de Administrator kiest gaat hij gewoon verder.

Nu is het zaak om te kijken waar jouw pc de mist in vliegt. Het lijkt er namelijk op dat hij bij het inloggen jou gelijk weer uitlogt.
Als eerste de opstartlijst eens nakijken:
- Ga naar Start
- Kies voor Uitvoeren
- Typ in msconfig
- Ga naar het tabblad Opstarten
- Noteer op een papiertje de eventuele vinkjes die nu al niet aangevinkt staan
- Vink alles uit
- Herstart de PC

Hopelijk gaat de pc nu wel verder met opstarten. Zo nee dan moeten we nog even verder zoeken.
Zoja dan ben je nu nog niet klaar. Je moet nu via msconfig langzaamaan de vinkjes weer terug plaatsen. Het liefst 1 voor 1, maar je kunt het ook per bv 4 doen. En zodra hij weer de mist in gaat weet je wat de boosdoener is.

Laatst bewerkt:
Owh sorry ik las over het feit heen dat je vastzit in het inlogscherm.

Ok dan het volgende:
- Herstart de pc (desnoods door +/- 7 sec de aanuit knop vast te houden)
- Bij het opstarten houdt je de F8 knop ingedrukt
- Dan krijg je een keuzemenu en kies je ervoor om je PC in Veilige modus (zonder netwerkmogelijkheid) te starten.
- Je krijgt nu weer dat inlogscherm maar als je nu voor de Administrator kiest gaat hij gewoon verder.

Nu is het zaak om te kijken waar jouw pc de mist in vliegt. Het lijkt er namelijk op dat hij bij het inloggen jou gelijk weer uitlogt.
Als eerste de opstartlijst eens nakijken:
- Ga naar Start
- Kies voor Uitvoeren
- Typ in msconfig
- Ga naar het tabblad Opstarten
- Noteer op een papiertje de eventuele vinkjes die nu al niet aangevinkt staan
- Vink alles uit
- Herstart de PC

Hopelijk gaat de pc nu wel verder met opstarten. Zo nee dan moeten we nog even verder zoeken.
Zoja dan ben je nu nog niet klaar. Je moet nu via msconfig langzaamaan de vinkjes weer terug plaatsen. Het liefst 1 voor 1, maar je kunt het ook per bv 4 doen. En zodra hij weer de mist in gaat weer je wat de boosdoener is.

al geprobeerd, maar ik kan niet kiezen voor adminisrtator!!http://www.windows-help-central.com/image-files/aanmelden-bij-windows-xp2.jpg

dit krijg je (andere inlog gegevens van google gehaald)

alvast bedankt!!

Aha je kunt ook gewoon administrator invullen.

Meestal is het wachtwoord blanco.

Ook in de veilige modus??

Want dat zou heel vreemd zijn, want in de veilige modus start hij zo goed als niets op. Dus zou hij ook over niets mogen struikelen.

Wat je nog zou kunnen bekijken is of je de Veilige modus met de opdrachtprompt kunt starten. Die start namelijk nog weer minder op.
Zodra je dan alleen de dosbox krijgt kun je nog het volgende doen:
- Druk op CTRL + SHIFT + ESC je krijgt dan de taskmanager
- Klik op nieuwe taak
- Typ in explorer en druk op enter

Hij zal nu een desktop starten, maar waarschijnlijk vliegt hij bij jou gelijk terug naar het afmelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan