inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

hagazan

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Beste forummers,

Ik heb weer jullie hulp nodig. Ik ben tijdens het lezen op het forum http://www.2shared.com/file/hsNfJASO/Workfile_LED_PROJECTIE.html tegengekomen. Ik wil het inlogsysteem gebruiken voor mijn eigen database.

Echter mijn vraag is of het mogelijk is om de wachtwoord om de 30 dagen te laten wijzigen. Of in ieder geval het eerste keer. Een voorbeeld kunt u hier zien http://www.2shared.com/document/0uEBt0He/login_demo.html. Bij het voorbeeld kunt u zien dat de gebruiker zelf de mogelijkheid heeft om tijdens de eerste keer dewachtwoord te veranderen

Met vriendelijke groeten,

Laatst bewerkt:
Op het forum wordt regelmatig over inlogschermen gepraat, en daar worden ook voorbeelden bij gezet. Ik zou zeggen: zoek er een op, en bekijk 'm eens. Elk bestand dat ik de laatste maanden voorbij heb zien komen gebruikt ongeveer dezelfde code, waarbij wachtwoorden en verloopdatums worden opgeslagen. De gebruiker wordt dus geacht om de (jawel) 30 dagen zijn wachtwoord te wijzigen...

Ja ik weet dat er regelmatig over inlogschermen wordt gepraat. Dat heb ik ook allemaal gelezen. Uit mijn eerste bericht zie je ook dat ik als voorbeeld 2 bestanden heb geplaatst dat afkomstig zijn van het forum. Mijn vraag is echter of het mogelijk is om die 2 bestanden kan combineren; het inlogsysteem van bestand 1 en het code met verloopdatums van bestand 2.

Laatst bewerkt:
Maar wat is dan eigenlijk je vraag? Als je aan de tabel Personeel een datum toevoegt, en de datum checkt zoals in het tweede voorbeeld (wat inderdaad een van de opties is die heel vaak voorbij komt...).
De enige extra routine die je nodig hebt is deze:
Code:
            Password_Period = DLookup("[password_date]", "tbl_users", "user_id = forms!frm_main!user_id")
            If Password_Period < Date - 30 Then
                strMsg = " Your password has expired. You must change your password"
                MsgBox strMsg, vbInformation, "Expired Password"
                DoCmd.OpenForm "frm_change_password", acNormal, , , , acDialog
            End If
Deze zoekt de datum op, en controleert hem t.o.v. de huidige datum. Als de datum is verlopen, wordt het wachtwoord formulier getoond, dus dat heb je ook nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan