Inlogsysteem. meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroentje09

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
ik heb nu een java script inlogsysteem maar ik heb 2 problemen

1.Als je bron weergeven doedt kan je zien wat de naam en het wacht woord is.

2.ik weet niet hoe ik meer acount er op kan zetten hier is de script

[JS]<script language="JavaScript">
function Login(){
var done=0;
var username=document.login.username.value;
username=username.toLowerCase();
var password=document.login.password.value;
password=password.toLowerCase();
if (username=="jeroen" && password=="koe741") { window.location="page1.htm"; done=1; }
if (done==0) { alert("Invalid login!"); }
}
</script>[/JS]

Aan meerdere gebruikers kan ik nog wat doen maar aan dat als je op broncode klikt het gebruikersnaam en wachtwoord ziet niet. Hier zul je PHP met een database (MySQL) of met een .txt file nodig hebben. Dan moet je ook chmoden.
:thumb:

Zoals PHPScripter al zei, je hebt voor een 'echt' (dus: daadwerkelijk veilig) systeem een server-side script nodig. Javascript is client-side.

Dit kan dus, zoals gezegd, bijvoorbeeld via PHP en MYSQL.

Hier kun je niet over een veilig of handig systeem praten, als een gebruiker javascript uit heeft staan dan kan hij al niet meer inloggen. En in de broncode kun je alles terug vinden!

Bedankt alle maal voor de goeie hulp.

Maar ik moet wel js gebruiken want mijn php werkt niet kan iemand mij miss helpen.

Goed, je bent dus gewaarschuwd: Javascript beveiliging bestaat niet. Maargoed, hier is het idee: je voegt meerdere if's toe:[js]
function Login(){
var done=0;
var username=document.login.username.value;
username=username.toLowerCase();
var password=document.login.password.value;
password=password.toLowerCase();

if (username=="jeroen" && password=="koe741") { window.location="page1.htm"; done=1; }
if (username=="iemand" && password=="iets") { window.location="pagina2.htm"; done=1; }

// etcetera

if (done==0) { alert("Invalid login!"); }
}
[/js]

en je zou er nog voor kunnen gaan om de gebruiker password en location in een bestand te zetten en die in te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan