inlogsysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter merin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

merin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
hallo,

ik ben nieuw hier en ook nog echt een groentje.
ik heb best wat verstand van html maar veel meer nog niet.
ik ben een paar maanden geleden een eigen website gestart met een inlogsysteem van webhelpje. maar ik zoek iets grooters bijv. als je ingelogt bent dat er dan een lijst staat met wie er ingelogt is.
dus... zou imand mij kunnen helpen?

ik stel voor dat je je domein nog niet bekend maakt als alles html niet veilig anders moet er een script draaien aan de ander kant.
gebruik je een cms nee, bekijk eens het php forum en zoek eens op loginscripts vindt je vast wel iets

Een kolom aanmaken in je tabel met: online.
bij het inloggen: update login set online=1
en na het inloggen lees je uit: select * from login WHERE online=1

Laatst bewerkt:
Een kolom aanmaken in je tabel met: online.
bij het inloggen: update login set online=1
en na het inloggen lees je uit: select * from login WHERE online=1
allemaal goed en wel maar hoe moet je die één op 0 zetten als je niet ingelogd bent
dus je sessie is vervallen maar in de database blijf 1 staan dus iedereen is altijd aangelogd.
dus mogelijks moet er dan al een crowjob draaien om actieve logins te controleren wat niet simpel is dan kan je een global gebruiken.

Ik ben voorstander van een timestamp van login zodat je kan kiesen iedereen die na 5min geen activiteit heeft uitgevoerd heeft geen nieuwe timestamp dus is niet meer actief online.

Wat ik dan in dat geval zou doen ( mischien omslachtig ) is:
Een pagina in een cronjob zetten die elke 5minuten inderdaad alle 1tjes op 0 zet en vervolgens als iemand een pagina bezoekt controleren of session['login'] bestaat bijv. en dan die 0 weer in een 1 veranderen dan voert hij infeite bij elke pagina een query uit. Dus Efficient is het niet. Maar ik zou me geen andere oplossing weten dan.
Super global is toch bijna gelijk aan een sessie?

Dus dat betekent dat je dit zou kunnen doen:

global $bezoekers;

$bezoekers = 0;

$bezoekers = $bezoekers+1;
?

das te kort in de bocht je weet ook dat niet iedereen uitlogt dus ook de teller blijft alsmaar doortellen.
Maar als je weer het volgende doet ze in een array plaats weet je gelijk wie online is
tel je ze en iedereen die dan volgens een timestamp voorbijloopt wordt verwijdert.
zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Maar zijn we de topic starter hier dan niet aan het voorbijlopen zodat hij niet meer hoeft te denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan