innerHTML gecombineerd met PHP, probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten1988

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
innerHTML gecombineerd met PHP maakt probleem.

Hallo iedereen ik ben Maarten en dit is officieel me 1e post hier.
Ik zit dus met een vraagje:
Hieronder zie je mijn inlog scriptje erg basic maar ok, ik probeer nu door middel van javascript direct tijden het inloggen mijn menu te verversen zonder er een f5 of header/meta tegen aan hoef te gooien .
En dit werkte ook al wel al doe ik iets van "Henk de Vries" of iets dergelijks maar maar dit stukje PHP wil hij maar niet doorgeven.

PHP:
<?
if($_POST["inlognaam"])
{
	$query="SELECT gebruiker_id,gebruiker_naam,gebruiker_mail,gebruiker_type FROM gebruiker WHERE gebruiker_naam='".$_POST["inlognaam"]."' AND gebruiker_ww='".md5($_POST["inlogwachtwoord"])."'";
	$result=mysql_query($query);
	if (mysql_num_rows($result)>0)
	{
		$_SESSION["ikbeningelogd"]="jadatbenik";
		echo "Succesvol ingelogd<br/><br/>";

$_SESSION["gebruiker"]=mysql_fetch_array($result);
		// hieronder in het javascriptje gaat iets fout maar wat ?
		?>
		<script>
			document.getElementById('menuopties').innerHTML='<a href="index.php?page=home">Home</a> | <a href="index.php?page=video">Video's</a> | <a href="index.php?page=afbeelding">Afbeeldingen</a> | <a href="index.php?page=zoeken">Zoeken</a> | <?if ($_SESSION["ikbeningelogd"]!="jadatbenik"){echo "<a href=\"index.php?page=gebruiker\">Aamelden</a>";}else{echo"<a href=\"index.php?page=gebruiker&uit=1\">Uitloggen</a> | <a href=\"index.php?page=gebruiker\">".$_SESSION["gebruiker"][1]."</a>";}?>';
		</script>
		<?

}
	else
	{
		echo "Deze combinatie bestaat niet probeer het nogmaals<br/><br/>";
	}
}
?>

Bij voorbaat dank mensen,

Maarten

Laatst bewerkt:
en ik zie nergens een div met de naam menuopties?

HTML:
<div id="mainwrapper">
	<div id="logo" onmouseover="this.style.cursor='pointer';" onMouseOut="this.style.cursor='default';" onclick="parent.location='index.php'"></div>
	<div id="menu">
		<div id="menuopties"><a href="index.php?page=home">Home</a> | <a href="index.php?page=video">Video's</a> | <a href="index.php?page=afbeelding">Afbeeldingen</a> | <a href="index.php?page=zoeken">Zoeken</a> | <?if ($_SESSION["ikbeningelogd"]!="jadatbenik"){echo "<a href=\"index.php?page=gebruiker\">Aamelden</a>";}else{echo"<a href=\"index.php?page=gebruiker&uit=1\">Uitloggen</a> | <a href=\"index.php?page=gebruiker\">".$_SESSION["gebruiker"][1]."</a>";}?></div>
		<form action="index.php?page=zoeken" method="POST">
			<input type="image" id="searchsubmit1" src="images/head_search.png" alt="Sub" />
			<input type="text" id="searchbox1" value="Zoeken" onfocus="cleartext();" onblur="cleartext();" />
		</form>
	</div>

Die andere code zit in een include maar dat is het punt niet want hij kan wel dingen zoals "Henk de Vries " in de innnerHTML zetten.
Ik vraag me echt af wat de fout it.

Bedankt voor je snelle reactie overigens :)

Laatst bewerkt:
controleer even of je alles goed afsluit en of hij het wel leuk vind als je een " gebruikt?
gewoon beetje spelen ermee!:)

controleer even of je alles goed afsluit en of hij het wel leuk vind als je een " gebruikt?
gewoon beetje spelen ermee!:)

Aangespoord om nog even er zelf naar te kijken heb ik em gevonden hoor.

<a href="index.php?page=video">Video's</a>

en

<a href="index.php?page=video">Video\'s</a>

' die vond ie niet zo leuk omdat die er ook al omheen zatten ;)

Maar bedankt :thumb:
(Slotje)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan