Inno3D GeForce GTX 780 6 pin en 8 pin connector

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Beste leden,

Ik heb zojuist mijn grafische kaart "Inno3D GeForce GTX 780 Ti iChill HerculeZ X3 Ultra 3GB" binnengekregen.
De grafische kaart word voorzien van stroom door 2 connectors van 6 en 8 pin. Met mijn voeding "CORSAIR CS750M" is er geen 8 pin connector meegeleverd, wel een 6 pin connector.

Hoe moet ik mijn grafische kaart van voeding voorzien, of is alleen een 6 pin connector genoeg?

Met vriendelijk groetjes

jouw voeding heeft 4 x een 6+2 pins aansluiting, dus je hebt gewoon de aansluitingen die je nodig hebt hoor ;) Je moet die 6 emt de 2 pins combineren tot een enkele 8 pins ;)

Als er een 6-pin en 8-pin op de videokaart zit moeten ze allebei gebruikt worden. Vaak zit er bij de videokaart zelf ook een 6 en 8 pin connector.

Oke dus ik moet die 6 pin en die 2 pin combineren om een 8 pin te krijgen?

Bij mijn kaart is er alleen een 6 pin connector meegeleverd. met een male molex aan de andere zijde van de connector.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja zoals K1pjeat al aangaf dat moet lukken meestal kam je ze aan elkaar schuiven die twee stekkers
Ps even je twee laatste berichten samengevoegd

Laatst bewerkt:
Bedankt Modag

Oke, mijn grafische kaart is aangesloten.
En mijn moederbord moet ik voorzien van 3 connector van 24, 8 en 4 pins.
24 en 8 pins connectors waren aangesloten aan mijn voeding, maar ik heb nu geen 4 pin om de derde connector van 4 pins te voorzien.

In de handleiding van mijn moederbord staat er dat ik alle connectors moet voorzien van stroom. Is de derde connector van 4 pins verplicht?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Even een geheugensteuntje welk moederbord heb je en je weet zeker dat je geen vier polige stekker meer hebt op die voeding?

Het is 4 OF 8. tenzij je een raar moederbord hebt heb je geen 4 pins meer als de 8 is gebruikt

Ik heb een MSI Z97 MPower.
En ja ik heb geen 4 polige stekker, er is zelf gene bijgeleverd, alleen een 4 pin molex.
Knipsel.JPG

je hoeft geen molex naar 6-pins verloopje te gebruiken. Je voeding heeft 4 x 6+2pins, dus geen verloopje nodig.

Ja een gek moederbord dus :). De aansluitingen zijn voor je PCI-e. In principe is de 8 pins genoeg voor normaal gebruik.

Je moederbord heeft 7x PCI-e, waarvan 3 videokaart. Volgens de specs mag elke video PCI-E 75W gebruiken en de andee 25W. + CPU stroombehoefte boven (uit mijn hoofd) 40W. Bovendien elke USB port 5W

Dus 3x75 + 4x25 + 8*5 + cpu power - (40) is wat die connectoren moeten leveren. 365 + 120W (oude i7) - 40 = 445W

De 4pin connector doet 144W, de 8 pin 288W en de 6pin 75W. allemaal aangesloten is dat: 507W powerdraw.

Als je een 80W processor hebt en 1 videokaart = 75+40W = 115W en dan is de 4-pin connector alleen voldoende.

En ja ik heb geen 4 polige stekker, er is zelf gene bijgeleverd, alleen een 4 pin molex.
je 8-pins stekker is eigenlijk 4+4 (dus als je alleen een 4pins aan moet sluiten kun je die uit elkaar halen)

Die 8-pins stekker moet ik aansluiten op de 8 pins connector, en die kan ik ook niet uit elkaar halen.

Volgens jouw plaatje wel: er staat CPU P4+P4 = 1 . Ik heb jouw voeding niet, maar jouw plaatje zegt dus dat het 4+4 connector is ;)

Hhmm moet ik nog eens wel goed bekijken.

Alle mijn problemen met de connector zijn opgelost.
Gelukkig maar :)

Bestaat er een programma waarmee ik alle mijn computer onderdelen kan testen, zoals of ze genoeg stroom kregen en optioneel werken enz...
Ik denk dat mijn Bios al over zo een applicatie beschikt, maar ik kan ook fout zijn.
Ik heb een MSI Z97 MPower moederbord.

PS: Ik heb zoveel vragen omdat ik mijn processor nog niet binnen heb gekregen en daardoor kan ik hem niet uittesten.
Hopelijk vinden jullie het niet erg :o

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Zonder processor valt er weinig te testen dus even wachten ,Maar voor de processor montage met koeler is het beter om het moederbord even uit de kast te halen gaat het monteren wat makkelijker;)

Mijn behuizing heeft aan de achterkant de mogelijkheid om de koeler te installeren.
Dus dat gaat lekker makkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan