Inplaats van afsluiten start mijn laptop opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

KillerCalis

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo,
ik heb een Packard Bell EasyNote,
maar als ik wil afsluiten, sluit hij niet af,
maar start hij opnieuw op.
Maar dat is niet alles,
als hij dan bij het inloggen te lang stil staat,
start hij ook opnieuw op.
Kan iemand mij helpen?

Vermeld even welk besturingssysteem je hebt. Onlangs nieuwe software geïnstalleerd?

ja dat, ik heb bijvoorbeeld windows xp service pack 3 informatie bij vista vind je bij start>configratiescherm>systeem>alle info die hij nodig heeft en kijk bijvoorbeeld bij configratie scherm>energie beheer>geavanceerde instellingen misschien staat daar wat vreemds tussen.

Laatst bewerkt:
Verander volgende instelling even.

Even wat hocus pocus om je 700 keer klikken te besparen:

Open het startmenu en geef deze regel in in het zoekvakje, druk daarna op enter:
sysdm.cpl

Klik op het tabblad Geavanceerd en druk nu op het knopje Instellingen bij Opstart- en herstartinstellingen. Als er een vinkje staat bij De computer automatisch opnieuw opstarten, haal het dan weg.

Volgende keer als je pc wil herstarten (indien het door een fout gebeurt), zal je een blauw scherm krijgen met een foutcode op. Noteer die, en bijbehorende melding. Met die foutcode kunnen we meer.

Als ik nu afsluit, start hij niet meer opnieuw op (gelukkig),
dus er is ook geen fout melding.
Maar als ik te lang bij het inloggen ben,
start hij wel opnieuw op,
wat moet ik doen
en kan iemand helpen?

Waarschijnlijk doet de fout zich nog altijd voor tijdens het afsluiten, maar is de computer toch al afgesloten voordat je het foutscherm kunt zien.

Dit zo'n algemeen probleem dat het nog steeds aan alles kan liggen. Het zou recentelijk geïnstalleerde software kunnen zijn, foute drivers, defecte hardware.

Sinds wanneer bestaat het probleem? Heb je een Vista herstelschijf?

Ik heb geen idee, ongeveer een maand geleden denk ik.
En nee, ik heb geen herstel CD,
maar die kreeg ik er ook niet bij.

Eén van deze drie moet aanwezig zijn:
  1. Een herstel-cd bijgeleverd bij de computer.
  2. Een programma dat je vraagt zelf een herstel-cd/-dvd te branden.
  3. Een herstelpartitie.

Bij Packard Bell computers zijn het de twee laatste opties.

Er is een optie om de computer te herinstalleren, zonder de nood aan een cd/dvd.

With the Packard Bell Recovery Program you can restore the computer to its original state as when you acquired it. At the same time, it offers you the possibility to maintain the current configuration and personal data. This recovery process does not require any CD and it only takes approximately 10 minutes. You can start this process by pressing <F11> at start-up, or by clicking the appropriate icon in SmartRestore.

Bij mij ziet er dat zo uit:
Start >> Alle Programma's >> Packard Bell Ondersteuning >> Smart Restore
pb_restore.png

MAAR er is eerst een andere optie die je moet proberen. Je vindt ze onder:
Start >> Alle Programma's >> Packard Bell Ondersteuning >> PBUpdator

Dit programma zoekt updates voor al je firmware. Installeer ze allemaal en bekijk of je nadien nog dat probleem ondervindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan