Input heeft vertraging!

Status
Niet open voor verdere reacties.

indri

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
73
Hallo,
Als ik iets opneem vanaf mijn gitaar versterker naar de pc, dan gaat vanzelf op de versterker uit, dat is normaal. Maar als ik dan opneem met een progamma waar je kan aanklikken dat je de input als een soort versterker hoort, dan is dat een vertraging van ongeveer een halve seconde en een echo die ook zwaar irritant is.

Het maakt niet uit welke microfoon ik gebruik, direct van de versterker, of aangesloten op de Laptop, ik blijf dit probleem hebben.
Het probleem is niet alleen met gitaar, maar ook met inspreken in de microfoon.
Ik heb verschillende progammas gebruikt.

Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik iets in de microfoon zeg, dat dat dan gelijk (zonder vertraging) wordt afgespeeld?
 
Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik iets in de microfoon zeg, dat dat dan gelijk (zonder vertraging) wordt afgespeeld?

Dat zal niet lukken.... er is altijd enige vertraging (maar geen halve seconde)...
Het microfoonsignaal (of de gitaar) wordt met een A/D converter omgezet naar digitaal, door de PC verwerkt, en vervolgens via een D/A converter weer aangeboden aan de uitgang van de geluidskaart..... en dat neemt wat tijd....

De echo kan komen doordat er een "effect" aan staat... bij Windows mediaspeler of bij de mixer van je geluidskaart...
 
Dat zal niet lukken.... er is altijd enige vertraging (maar geen halve seconde)...
Het microfoonsignaal (of de gitaar) wordt met een A/D converter omgezet naar digitaal, door de PC verwerkt, en vervolgens via een D/A converter weer aangeboden aan de uitgang van de geluidskaart..... en dat neemt wat tijd....

De echo kan komen doordat er een "effect" aan staat... bij Windows mediaspeler of bij de mixer van je geluidskaart...

Oke bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan