input not suported?

Status
Niet open voor verdere reacties.

junior

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
hallo,

ik wil bij mijn scherm, Iiyama as4314UT tft de resolutie verhogen naar 1280x1024. De resolutie die aanbevolen wordt bij dit scherm.
Als ik dit instel en de computer opnieuw opstart krijg ik de error: input not suported.
En al verander ik de freq. naar 72 of 75 dan doet hij het nog steeds niet.
Wat moet ik doen?
bvb dank!

Ja zeker, ik heb een Geforce 4 Ti4200, neem aan dat deze wel een hoge resolutie aankan.

1280x768 is nu juist de native resolutie voor dit scherm en de enige die dus echt een mooi scherp beeld geeft.

Het scherm geeft normaal gesproken alleen deze melding indien ie wordt aangestuurd op een resolutie welke hij niet aankan. 800x600 1024x768 en 1280x1024, daar mag ie zich niet in verslikken.

Weet je zeker dat je niet toevallig 1280x960 hebt ingesteld?

Nee want die resolutie zou die ook aan moeten kunnen, en bij een 1152x..... krijg ik deze foutmelding.
:(

De 4314 kan volgens mij de volgende resoluties (grafisch) aan:

- 640x480
- 800x600
- 1024x768
- 1280x1024 (native)

Elke andere resolutie kan niet en levert genoemde melding op.

Geplaatst door Tweaker
De 4314 kan volgens mij de volgende resoluties (grafisch) aan:

- 640x480
- 800x600
- 1024x768
- 1280x1024 (native)

Elke andere resolutie kan niet en levert genoemde melding op.

Ja klopt, alles tussen 1024x768x1280x1024 kan hij niet aan.
Ik heb m nu op die native staan, wat houdt nativ trouwens in?
bedankt ;)

Met native resolutie bedoel ik dat dit het fisieke aantal puntjes is waaruit het beelscherm is opgebouwd. Hierdoor verkrijg je een scherp beeld. Bij lagere resoluties dienen alle karakters groter op het scherm te worden getoond. Dit wordt gedaan door bijvoorbeeld een rij pixels te laten oplichten en de rij ernaast om en om aan en uit. Dit resulteert in het wollige beeld. De boel wordt dus als het waren uitgerekt over hetzelfde aantal pixels.

Indien je WindowsXP draait, kun je een nog beter resultaat behalen door cleartype in te schakelen. Indien je IE gebruikt kun je een beter scroll effect bereiken door smooth scrolling uit te schakelen.

Geplaatst door Tweaker
Met native resolutie bedoel ik dat dit het fisieke aantal puntjes is waaruit het beelscherm is opgebouwd. Hierdoor verkrijg je een scherp beeld. Bij lagere resoluties dienen alle karakters groter op het scherm te worden getoond. Dit wordt gedaan door bijvoorbeeld een rij pixels te laten oplichten en de rij ernaast om en om aan en uit. Dit resulteert in het wollige beeld. De boel wordt dus als het waren uitgerekt over hetzelfde aantal pixels.

Indien je WindowsXP draait, kun je een nog beter resultaat behalen door cleartype in te schakelen. Indien je IE gebruikt kun je een beter scroll effect bereiken door smooth scrolling uit te schakelen.

Ok bedankt voor je hulp!
waar kan ik trouwens dei cleartype inschakelen?
thnx!;)

mijn lyama doet dit ook maar alleen bij spellen. als ik Soldier of fortune 2 opstart en wanneer ik Quake 3 arena opstart. bij andere spellen C&C generals of Ground control start hij het spel gewoon op en ziet het er goed uit. ook ik heb een geforce 4 kaart erin.

Ik krijg deze melding overigens bij 1024×768 een resolutie die hij wel aan zou moeten kunnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan