• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Input voor lijst afhankelijk maken van andere lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaviddeV1990

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Waarschijnlijk is het heel makkelijk, maar ik kom er toch niet uit.

Stel: Ik heb 1 keuzelijst (data validation -> list) waarbij er gekozen kan worden uit Optie 1; Optie 2 en Optie 3.

Ik wil vervolgens een tweede keuzelijst maken, waarbij de opties afhankelijk zijn van wat er bij de 1e keuzelijst is gekozen. Dus als er eerst voor optie 1 wordt gekozen dat je dan als opties krijgt: Optie 1.1, Optie 1.2 en Optie 1.3 en als je eerst voor optie 2 kiest dat je dan als opties krijgt: Optie 2.1, Optie 2.2 en Optie 2.3.

Hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
David

Helaas is het nog niet helemaal de oplossing. Misschien had ik dan ook niet met Optie 1 en Optie 2 moeten werken.

Hoe kan ik het namelijk doen als ik bijvoorbeeld in de eerste list: Groente en Fruit als opties heb en in de tweede list wil ik dan kunnen kiezen uit bijvoorbeeld Bloemkool, Broccoli en Sperziebonen als voor Groente is gekozen en Appels, Peren en Bananen als voor Fruit is gekozen?

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet,
David

Niet echt de meest ideale oplossing... :( Maar is het ook mogelijk om vervolgens een grafiek te tonen op basis van wat er gekozen in het tweede Drop Down menu? Daar gaat het namelijk om. :)

Het liefst werk ik wel met Data Validation -> List, dus mocht iemand daar nog een oplossing voor hebben, dan hoor ik dat graag!

@Geoffcel
Zou je willen stoppen met het onnodig quoten van berichten. Wanneer je direct na een reactie reageert is het niet nodig om te quoten.

Ik heb het toch kunnen oplossen met Data Validation -> List. Ik kwam er achter dat je bij 'Source' ook een formule kunt invullen. Met een IF-formule is het nu dus gelukt. Ookal heeft het niet veel geholpen, toch bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
David

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan