input

Status
Niet open voor verdere reacties.

sportiev1979

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Ik heb een aantal draden waaraan sensoren zitten,
en ik wil dat het c programma deze opnemen in het programma en in een
bepaalde grafiek weergeven heeft iemand suggesties

als je alleen maar sensoren hebt, zul je de nodige harware nodig hebben, plus de software....is het een gekocht pakketje, dan moet dat erbij zitten...
maar als je gewoon een sensor hebt, hoop ik dat je goed overweg kan met een soldeerbout :) anders kun je er niks mee. En als je al een harware koppeling hebt, zul je het nodige moeten doen om het in de software bereikbaar te maken....

Het makkelijkst is om de paralelle poort hiervoor te gebruiken, hier zitten 5 ingangen op die redelijk direct kunnen worden uitgelezen. Als je XP gebruikt moet je wel even een extra lib installeren, dit omdat XP geen directe toegang tot poorten meer accepteerd.
Vervolgens moet je een printje maken met een transistor een weerstand en een voedingsbron om je sensor aan te hangen.
Je kunt ook de voeding van de poort gebruiken, maar reken wel eerst even na hoeveel stroom er gaat lopen en hoeveel weerstand je dus nodig hebt. De paralelle poort is vrij simpel op te blazen namelijk.

gr Niek

[edit]
Lees nu net enige andere topics van jou, dus ik pas mijn mening aan aan die van CanTBeaTme : GOOGLE is een optie. Jammer van mijn tijd
]/edit]

Laatst bewerkt:
ok....
zo had ik het niet opgevat...
zag het gewoon als een behoorlijk algemene vraag...en vond daar niks mis mee.
heb de andere posts verders ook niet gelezen, maar goed...

ok....
zo had ik het niet opgevat...
zag het gewoon als een behoorlijk algemene vraag...en vond daar niks mis mee.
heb de andere posts verders ook niet gelezen, maar goed...

Het is ook een normale vraag, maar hij heeft de afgelopen week al 50 vragen ofzoiets gesteld. Vervolgens doet iedereen zijn/haar best om hem te helpen met zijn probleem en dan komt er geen reactie meer, maar weer een nieuw topic met een nieuwe vraag....
" Ik heb een ..... ik wil....."
Dat is niet echt vriendelijk van hem.

Groeten Niek

Beste allemaal.
Jullie moeten zelf weten of jullie over deze gebruiker willen discussiëren maar dan graag verder via msn oid. :)

Indien jullie het niet eens zijn met postgedrag van gebruikers, of dat er andere dingen zijn die niet door de beugel kunnen. Dan hebben we de "Meld misbruik in dit bericht" link. Of anders kan er een mail gestuurd worden naar een van de moderators met een uitleg. Dus graag niet via het forum.

Laatst bewerkt:
Beste allemaal.
Jullie moeten zelf weten of jullie over deze gebruiker willen discussiëren maar dan graag verder via msn oid. :)

Indien jullie het niet eens zijn met postgedrag van gebruikers, of dat er andere dingen zijn die niet door de beugel kunnen. Dan hebben we de "Meld misbruik in dit bericht" link. Of anders kan er een mail gestuurd worden naar een van de moderators met een uitleg. Dus graag niet via het forum.

Ik wou alleen mijn motieven verklaren aan Don GL zodat hij niet het idee krijgt dat ik altijd een ***** ben :p
Maar je hebt hebt gelijk, ik zal netjes ophouden nu.

gr Niek

[edit] was dat een scheldwoord? Ik had expres het meest gematigde woord genomen :( [/edit]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan