inputbox en plaatje mooi naast elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik gebruik een formulier waar een gebruiker iets op kan invullen en vervolgens op een knop moet klikken om het door te voeren; zie onderstaande code.

Code:
<form >
   <p>Als u onze maandelijkse nieuwsbrief wilt ontvangen, dan kunt u zich hieronder inschrijven.</p>
    <input type="text" name="email" />
   <input type="image" src="../../../Media/Inschrijven.png" class="inschrijven"/>
 </form>

Echter, het lukt met geen mogelijkheid om de input-box en het plaatje naast elkaar te krijgen. En dat ligt zeker niet aan een verborgen rand of zo iets van het plaatje. Iemand een idee hoe dit op te lossen (binnen HTML5/CSS)?

Probeer het met float?
Dus je input "float:left;" en je plaatje "float:right;"

De handigste oplossing is om het in een table te proppen;

HTML:
<p>Als u onze maandelijkse nieuwsbrief wilt ontvangen, dan kunt u zich hieronder inschrijven.</p>
<form>
	<table border="0">

<tr>
			<td><input type="text" name="email" /></td>
			<td><input type="image" src="../../../Media/Inschrijven.png" class="inschrijven"/></td>
		<tr>

</table>   
 </form>

Laatst bewerkt:
Het gebruik van een tabel om elementen te positioneren is volgens mij wel verouderd, zeker bij gebruik van HTML 5.
De optie van @googlemuscle lijkt mij daarom beter.

Het kan allebei, maar de CSS-oplossing voldoet meer aan de huidige richtlijnen.

Hartelijk dank; ik heb beide mogelijkheden met succes gebruikt. Het aangehaalde probleem inderdaad met float te lijf gegaan. Een ander probleem met twee pictogrammen en precies in het midden met tekst ging uitstekend met de tablemogelijheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan