Hallo,
ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen:
Bekijk bijlage Map1.xlsm
een handmatige aanvangstijd wijziging:
op het tabblad tijdsplanning moet de aanvangstijd worden ingegeven
deze staat standaard op 05:45 deze wordt opgehaald van het tabblad standaardtijd. dmv =standaardtijd!C4
Wanneer dit echter moet worden aangepast kan men dmv een Macro "TijdWijzigen" de tijdaanpassen.
dit gaat goed, alleen als je wil annuleren wordt de verwijziging uit de cel B2 verwijderd.
Dit wil ik graag voorkomen, dus als men op annuleren drukt er ook werkelijk niets gebeurd, evt een bericht via msgbox "geen waarde ingegeven" zou leuk zijn.
Daarnaast wil ik dat er alleen maar een tijdstip kan worden ingegeven normaal werkt dit via Validatie, hoe kan dit verwerkt worden in een inputbox?
iemand een voorbeeld / oplossing.
alvast bedankt.
ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen:
Bekijk bijlage Map1.xlsm
een handmatige aanvangstijd wijziging:
op het tabblad tijdsplanning moet de aanvangstijd worden ingegeven
deze staat standaard op 05:45 deze wordt opgehaald van het tabblad standaardtijd. dmv =standaardtijd!C4
Wanneer dit echter moet worden aangepast kan men dmv een Macro "TijdWijzigen" de tijdaanpassen.
dit gaat goed, alleen als je wil annuleren wordt de verwijziging uit de cel B2 verwijderd.
Dit wil ik graag voorkomen, dus als men op annuleren drukt er ook werkelijk niets gebeurd, evt een bericht via msgbox "geen waarde ingegeven" zou leuk zijn.
Daarnaast wil ik dat er alleen maar een tijdstip kan worden ingegeven normaal werkt dit via Validatie, hoe kan dit verwerkt worden in een inputbox?
iemand een voorbeeld / oplossing.
alvast bedankt.
Code:
Option Explicit
Sub TijdWijzigen()
On Error GoTo Canceled
Range("aanvangstijd").Value = InputBox("wat is de aanvangstijd? Geef tijdstip in met dubbele punt tussen uren en minuten")
Canceled:
End Sub