• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inputbox met automatische teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

themover

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Ik wil een teller uitbreiden met een variabele die kan worden opgegeven in een inputbox.
De teller geeft het aantal aan, de variabele geeft de vermenigvuldigingsfactor aan.

Hoe zou ik dit moeten doen?

Bijlagen

Wel een erg summiere vraagstelling. Select is overbodig zoals ook al in jouw vorige vraag te zien is.

Code:
Sub Rechthoek1_Klikken()
  Range("D1").Resize(, 2) = Array(Range("D1").Value + 1, Application.InputBox("getal", "getal", , , , , , 1))
End Sub

Ik probeer het juist zo gemakkelijk mogelijk te houden, omdat het denk ik alleen maar minder duidelijk wordt wanneer ik probeer uit te leggen waarvoor ik het wil gebruiken...
Ik had ergens anders een manier gevonden/samengesteld waarbij er ook tekst ingevoerd kon worden, maar dit is voor mij de perfecte oplossing, dank je wel!

Vermenigvuldigen met tekst werkt niet zo heel erg lekker tenzij de tekst een hexadecimaal getal is. Maar dan zal je het eerst om moeten rekenen.

Klopt het dat je doelt op het woordje variabele?
In het uiteindelijke bestand zijn dit alleen maar waarden, geen tekst.
Ik heb je oplossing gebruikt en hij werkt nu voor mij perfect.

Nogmaals dank.

Laatst bewerkt:
Kan de oplossing ook uitgebreid worden met een extra inputbox waarbij je de productnaam (in kolom 'A') kunt invullen?

Code:
Sub Rechthoek1_Klikken()
  Range("A1").Resize(, 5) = Array(InputBox("Productnaam", "Productnaam"), , , Range("D1").Value + 1, Application.InputBox("getal", "getal", , , , , , 1))
End Sub

Maar waarom gebruik je geen Userform?

Dank je VenA, ik ga hem proberen.

Stomme vraag: wat is een userform? :o

Had het al bij andere topics gevonden, dank je.
Zou kunnen werken, dan kun je door de velden heen 'tabben' zeker?

Ik heb dit volgens mij heel lang geleden voor een ander Excel-bestand gebruikt, maar die heb ik niet meer.
Ik ga er vanavond naar kijken of ik het aan kan passen naar mijn ideeën.

Dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan