• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost inputbox met twee invoervelden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
hoi,

In een macro gebruik onderstaande code. MyValue geeft 1 invoerveld, maar is het mogelijk om twee invoervelden te bewerkstelligen?

groet Egbert

Message = "De huidige naam is: " & (Chr(13)) & BestaandeNaam & (Chr(13)) & (Chr(13)) & "Wat wordt de nieuwe naam?" ' Set prompt.
Title = "Wijzigen naam" ' Set title.
MyValue = InputBox(Message, Title, Default)
If MyValue = "" Then GoTo einde_macro
If MyValue = 0 Then MsgBox "nul"
 
De Inputbox doet dat niet.
Dat kan je wel simpel zelf maken met een Userform.
 
voorbeeldje vergeten, of niet willen, plaatsen?
 
Bv.
Code:
cells(1).resize(,2) = array(inputbox("naam1"),inputbox("naam2"))
 
Hoi, van Edmoor kreeg ik het advies om een userform te maken, inderdaad handiger. Nu heb ik een voorbeeldbestandje gemaakt en een voorbeeld van internet gehaald. De macro klapt nu op het onderdeel "Private Sub UserForm_Initialize()". In eerste instantie wilde ik een pulldown menu met alleen "balans en "resultatenrekening", maar nu wil ik de waardes uit cel L2 t/m L4.
Hebben jullie een idee waar ik het verkeerd doe?

groet Egbert
 

Bijlagen

  • combobox.xlsm
    20,1 KB · Weergaven: 4
Je verwijst naar een werkblad met de naam Werkblad1 en die bestaat niet.
 
Geen probleem.
Bomen en bos verhaal ;)
 
Hoi Edmoor (of collega)

Zie mijn voorbeeldbestand. Ik heb een test combobox gemaakt. Het pull down menu haalt de informatie uit de cellen B3 t/m B5, maar ik heb ook een bereik van die cellen opgenomen in cel G3.

Hoe kan ik : "Set rng = ws.Range("B3:B5")" zo instellen dat die verwijst naar G3, want soms komen er omschrijving bij.

groet Egbert
 

Bijlagen

  • combobox variabel.xlsm
    19,5 KB · Weergaven: 3
Ik begrijp niet wat je met die 3 in G3 wilt.
 
Die 3 is het aantal records dat bij B3 t/m B5 staat (is AANTALARG). Als ik nu bijvoorbeeld een "test4" toevoeg dan wijzigt dat aantal. Nu moet ik bij Set rng = ws.Range("B3:B5") de formule handmatig wijzigen in VBA. Ben ik zo helder genoeg?
 
Doe dan dit:
Code:
Set rng = ws.Range("B3:B" & ws.Range("G3") + 2)

Maar dat aantal heb je niet nodig als je het zo doet:
Code:
Set rng = ws.Range("B3:B" & ws.Range("B3").End(xlDown).Row)
 
Laatst bewerkt:
Of:
Code:
Set rng = ws.Range("B3", ws.cells(rows.count,2).End(xlup))
 
Terug
Bovenaan Onderaan