Inputbox naar eerst volgende regel laten gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smietje

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Hallo,

Als leek wil ik vragen of iemand een stukje code voor mijn excel sheet kan maken, want wat ik tot nu toe heb wil niet lukken.
De bedoeling is dat ik een knop maak in mijn sheet waarna een popup komt met inputbox om deze in te vullen. Dat lukt me wel maar het is de bedoeling dat wanneer je deze knop dan nog een keer klikt dat deze dan automatich de eerst volgende lege regel pakt.

Code:
[Sub myValue()
Dim myValue As Variant
'myValue = InputBox("Give me some input")
myValue = InputBox("vul hier je gegevens in", "Vaste Kostenplaats", "Tegenrekening")
Range("C24").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
'Range("A65535").End(xlUp).Offset(1, 0).Select

'"Nieuwe Kostenpost toevoegen", vbDefaultButton1

End Sub

/CODE]

bij voorbaat dankt,

Bv

Code:
Sub VenA()
Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = InputBox("vul hier je gegevens in", "Vaste Kostenplaats", "Tegenrekening")
End Sub

Top, dank voor de snelle reactie, heb nog een vraagje? hoe kan ik deze op een andere regel laten beginnen?? bv regel C24

en is het mogelijk om meerdere invoervelden te krijgen, zoals je kunt zien gaat het om 2 waardes, Tegenrekening en vaste kostenplaats

Bijvoorbeeld:

Code:
Sub Wigi()
    Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 2).Value = Array( _
        InputBox("Vaste Kostenplaats ?"), InputBox("Tegenrekening?"))
End Sub

Wat je bedoelt met op een andere regel beginnen zoals C24, ontgaat mij.

Je kan dan beter een Userform gebruiken. Plaats anders even een voorbeeldbestandje. Gegevens wegschrijven vanaf C24 klinkt niet erg logisch.

Ik dacht aan zoiets.
Code:
Sub hsv()
 Cells(Application.Max(23, Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row), 3).Offset(1).Resize(, 2) = Array(InputBox("vul hier je gegevens in", "Vaste Kostenplaats"), InputBox("vul hier je gegevens in", "Tegenrekening"))
End Sub
Vanaf C24 en D24 en verder naar onderen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een hoop aan deze code,

Sub hsv()
Cells(Application.Max(23, Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row), 3).Offset(1).Resize(, 2) = Array(InputBox("vul hier je gegevens in", "Vaste Kostenplaats"), InputBox("vul hier je gegevens in", "Tegenrekening"))
End Sub

maar is het ook mogelijk om een maximale range er aan te geven? van regel 23 tm 30 bv ?

Zo zal die de laatste steeds overschrijven....
Code:
Cells(Application.Max(23, Application.Min(29, Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row)), 3).Offset(1).Resize(, 2) = Array(InputBox("vul hier je gegevens in", "Vaste Kostenplaats"), InputBox("vul hier je gegevens in", "Tegenrekening"))

....en zo zal die niet meer willen.

Code:
if isempty(range("c30")) then Cells(Application.Max(23, Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row), 3).Offset(1).Resize(, 2) = Array(InputBox("vul hier je gegevens in", "Vaste Kostenplaats"), InputBox("vul hier je gegevens in", "Tegenrekening"))

Hoi Harry,

Dank voor je hulp maar ik kom er nog niet uit, kan ik jou een email sturen met het bestand? misschien kan ik mezelf dan duidelijker maken?

mvg

Björn

Je kan hier ook een bestandje plaatsen. Klik op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip. Als er vertrouwelijke informatie in staat dan moet je dat natuurlijk even vervangen door wat onzin. Als het maar duidelijk is wat waar staat en waar wat moet komen te staan en waarom het blijkbaar niet werkt/lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan