Inputbox vanuit list

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmethy

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Beste gebruikers van VB,

Graag had ik het volgende voor mijn applicatie gezien.

Na het drukken op de knop toevoegen (date die ingevuld is toevoegen aan de database) wordt de vraag gesteld om je naam in te vullen.

Nu wil ik dat deze naam uit een lijst geselecteerd moet worden.

De code voor de input box met alle mogelijke invoer is:

Code:
Dim HPO, invoer, namen As String
Dim H, v As Integer

H = InputBox("Graag HPO naam hier invullen, na de controle!")
If H = "" Then Exit Sub

(HPO = naam)

Voor een combobox (lijst) is een dergelijke code
Code:
Sheets("invoer").Select
lst2 = Range("C2", Range("C2").End(xlDown))
cmbDiverseToevoeging11.List = lst2

Maar nu wil ik dus dat de invoer van de inputbox bestaat uit
Code:
Sheets("invoer").Select
lst4 = Range("E2", Range("E2").End(xlDown))

Is dit mogelijk bij een input box die na het drukken op de knop opkomt?

en zo ja, hoe schrijf je die code hopelijk kan iemand die uitwerken met de bovenstaande gegevens.

mvg,

Tim

Dat is geen inputbox functionaliteit. Je zult moeten testen of de waarde uit de inputbox overeenkomt met de lijst van waarden die je wilt ontvangen. Als die niet voorkomt dan moet de gebruiker het nog eens proberen.
Wat je beter kan doen is zelf een form maken met een combobox. die combobox vullen met de waarden waaraan de gebruiker moet voldoen. Dan kan het niet verkeerd gaan.
Als het echter een login scherm betreft dan is de eerste mogelijkheid te prefereren omdat je dan geen lijst van mogelijke gebruikers ziet.

HTH:D

Het is zeker wel mogelijk om via een ander formulier namen weg te schrijven naar excel kolom F bijvoorbeeld

En vervolgens voor de invoer van de inputbox te kijken of het in kolom F voorkomt?

Weet nog niet of dat is wat ik wil, maar het zou misschien wel helpen
Is dat wel mogelijk of niet? (dan load je zeg maar de kolom F als een list of iets) en dan controleer je aan de hand van die list

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan