Goedemiddag,
Ik heb een vraag.. Op het moment ben ik bezig met het maken van een SOP in WORD van wat boekingen..
In de SOP wil ik dmv inputboxen data inschieten waar vervolgens met een debet en een credit opdrachtknop de Debet of Credit boeking op het Clipboard worden gezet, zodat iedereen de boeking vanuit de SOP in het boekings systeem kunnen plakken.
Nu is het me wel gelukt om de debet en credit boeking onder één opdrachtknop onder te brengen, maar als ik probeer om er 2 apparte opdrachtknoppen van te maken krijg ik de input van de inputboxen niet over naar de 2de boeking..
De code onder één knop ziet er als volgt uit:
Nu wil ik dus van deze commandbutton twee commandbuttons maken. Één voor de Debet en één voor de Credit.
Kan iemand me verder helpen hoe ik de gegevens in de inputboxen van de ene commandbutton kan gebruiken voor de 2de commandbutton?
Mvg,
Jack
Ik heb een vraag.. Op het moment ben ik bezig met het maken van een SOP in WORD van wat boekingen..
In de SOP wil ik dmv inputboxen data inschieten waar vervolgens met een debet en een credit opdrachtknop de Debet of Credit boeking op het Clipboard worden gezet, zodat iedereen de boeking vanuit de SOP in het boekings systeem kunnen plakken.
Nu is het me wel gelukt om de debet en credit boeking onder één opdrachtknop onder te brengen, maar als ik probeer om er 2 apparte opdrachtknoppen van te maken krijg ik de input van de inputboxen niet over naar de 2de boeking..
De code onder één knop ziet er als volgt uit:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim DataObj As New MSForms.DataObject
Dim S As String
Dim Ret_type As Integer
Dim CharCount As Integer
Do
'In te vullen boxen
A1 = InputBox("Vul in het rekeningnummer.", "Vraag 1/6")
If A1 = "" Then Exit Sub
A2 = InputBox("Vul in het(deel) saldo", "Vraag 2/6")
If A2 = "" Then Exit Sub
A3 = InputBox("Vul in de valutadatum", "Vraag 3/6")
If A3 = "" Then Exit Sub
A4 = InputBox("Vul in het rekeningnummer 2.", "Vraag 4/6")
If A4 = "" Then Exit Sub
A5 = InputBox("Vul in de naam.", "Vraag 5/6")
If A5 = "" Then Exit Sub
A6 = InputBox("Vul in de achternaam.", "Vraag 6/6")
If A6 = "" Then Exit Sub
'Berekening voor spaties ivm uitlijnen
X1 = Space(43 - Len(A2))
X2 = Space(33 - Len(A5))
'Data voor boekingen
Mut1 = "EUR 500"
Mut2 = "EUR 959"
Debet = "d"
Credit = "c"
TR = "12.34.45.789"
BC = "BC: "
Omschrijving1 = "Saldo naar "
Omschrijving2 = "naar rekening "
Omschrijving3 = "Saldo van "
Omschrijving4 = "Saldo van rekening "
'Debet boeking
DataObj.SetText Mut500 & vbCrLf & A1 & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & A2 & X1 & Debet & vbCrLf & A3 & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & Omschrijving1 & A4 & vbCrLf & A5 & X2 & BC & A6
DataObj.PutInClipboard
'Bericht in Word voor plakken debet boeking in CT
MsgBox "Alle nodige gegevens zijn ingevoerd" & vbCrLf & "Als je OK drukt gaan we in 4 stappen de boekingen uitvoeren die het volgende doen:" & vbCrLf & "Er wordt €" & A2 & " van rekening " & A1 & " geboekt op de rekening " & TR & "." & vbCrLf & "Vervolgens boeken we het bedrag van de rekening naar het rekeningnummer " & A4 & " t.n.v. " & A5 & "."
Ret_type = MsgBox("Stap 1. Debet boeking: plak de gegevens in CT" & vbCrLf & "Controleer de boeking; indien juist klik op JA", vbYesNo, "Debet boekingl")
Loop While Ret_type = vbNo
'Credit boeking naar rekening
DataObj.SetText Mut500 & vbCrLf & TR & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & A2 & X1 & Credit & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & Omschrijving3 & A1 & vbCrLf & Omschrijving2 & A4 & vbCrLf & A5 & X2 & BC & A6
DataObj.PutInClipboard
MsgBox "Stap 2. Credit boeking: plak nu de gegevens in CT" & vbCrLf & "Klik vervolgens op OK", , "Credit boeking"
Nu wil ik dus van deze commandbutton twee commandbuttons maken. Één voor de Debet en één voor de Credit.
Kan iemand me verder helpen hoe ik de gegevens in de inputboxen van de ene commandbutton kan gebruiken voor de 2de commandbutton?
Mvg,
Jack
Laatst bewerkt: