Inputbox with datepicker

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Hallo. Voor het verzenden van een rapport via email heb ik in een formulier met een knop voor het genereren van de email, met vaste tekst, en de rapport bijlage. Dit werkt uitstekend.
In de tekst van de email is de wens om een datum (uiterste retourdatum) op te nemen. Hiervoor heb ik een inputbox waarin de datum kan worden ingevuld. Mijn wens is om in de box een datum te kunnen kiezen ahv. een datumkiezer (datepicker) De gebruiksprocedure is: Knop rapport genereren, knop email, voordat de email wordt verzonden wordt de inputbox getoond waarbij de presentatie van en een keuze in de datumkiezer mogelijk is, verzenden email.
Ik heb op internet gezocht maar er zijn nmi. geen mogelijkheden. Gebruik maken van extra "verwijzingen" ben ik vanwege onderhoud niet zo voor. Heeft iemand een goede suggestie, ik ben benieuwd. Alvast bedankt.
In VBA de inputbox:
Code:
Private Sub Knop46_Click()    'Genereer en verzend email
Dim strInput As String
    Do
        strInput = InputBox("Geef de uiterste retourdatum op")
        If Len(strInput) = 0 Then GoTo ExitGiveDate
        If Not IsDate(strInput) Then
            If vbCancel = MsgBox("Je moet de uiterste retourdatum opgeven", vbExclamation + vbOKCancel) Then GoTo ExitGiveDate
        End If
    Loop While Not (IsDate(strInput))
ExitGiveDate:
…….
…...
End sub

Wat bedoel je met een formulier?
Een werkblad of een userform?

Hiervoor heb ik een inputbox waarin de datum kan worden ingevuld. Mijn wens is om in de box een datum te kunnen kiezen ahv. een datumkiezer (datepicker)
We hebben het, vermoed ik op basis van je vraag, over een Access formulier?
Dat kan niet. Een Inputbox levert per definitie een tekst op, die je dan hooguit kan controleren op de juistheid van de inhoud (is het een datum met IsDate bijvoorbeeld). Wat jij wilt, kan alleen op het formulier waarin je het rapport aanroept. Zet daar dus een niet-afhankelijk veld op, geef dat een Datumnotatie zodat de DatePicker actief wordt als je in dat veld klikt, en gebruik vervolgens de waarde in dat tekstobject om je rapport op te filteren.

Access Inputbox met Datepicker-Datumkiezer

Bedankt voor de bijdrage. Ik heb het inmiddels begrepen. Wat ik wil zal niet lukken een InputBox met datumkiezer. Het is niet zo'n groot probleem maar meer een wens. Inderdaad met VBA instructie IsDate wordt de ingevoerde tekst van de InputBox gecontroleerd op juiste invoer van de datum. Verschillende datumnotaties worden geaccepteerd en daarmee dus is de instructie veelzijdig in gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan