• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inputbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloosterofobie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Hallo,

Ik ben bezig met een schema waar ik ook een aantal cellen ingevuld wil krijgen als het werkboek geopend.

Code:
Private Sub Workbook_Open()

If Sheets("Projectgegevens").Range("c4") = "" Then Sheets("Projectgegevens").Range("c4") = InputBox("Voer de naam van je projectleider in.", "Projectleider")

If Sheets("Projectgegevens").Range("c5") = "" Then Sheets("Projectgegevens").Range("c5") = InputBox("Voer het telefoonnummer van je projectleider in.", "Telefoonnummer projectleider")

If Sheets("Projectgegevens").Range("c6") = "" Then Sheets("Projectgegevens").Range("c6") = InputBox("Voer het faxnummer van je projectleider in.", "Faxnummer projectleider")

End Sub

Kan ik er ook 1 inputbox van maken?? En tot hoeveel rijen kan je dan gaan?

En hoe wijs je dan een cel aan waar moet worden gestart als alles ingevuld wordt of al ingevuld is?

Laatst bewerkt:
Code:
with Sheets("Projectgegevens")
    c0 = "Vul " & IIf([c4] = "", vbCr & "de naam, ", "") & IIf([c5] = "", vbCr & "het telefoonnummer,", "") & IIf([c6] = "", vbCr & "en het faxnummer", "") & " van je projektleider in."
    sq = InputBox(c0, "projektleider", .[c4] & "  /  " & .[c5] & "  /  " & .[c6])
End with

Dit is een oplossing maar niet wat ik zoek .

In de bijlage heb ik een venster toegevoegd uit utoCAD (tekenprogramma). Zoiets zoek ik.

En wat zijn de mogelijkheden om een cel aan te wijzen waarin wordt opgestart als alles ingevuld is? Zowel bij openen als net ingevuld.

Bijlagen

• voorbeeld.JPG
    voorbeeld.JPG
    29,5 KB · Weergaven: 30
Dan zul je een userform moeten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan