Inrichten Active Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spijkerjaap

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Hallo,
Wij willen onze huidige DC (W2003) vervangen door een nieuwe (W2003) en de Active Directory opnieuw inrichten. Nu bestaat onze organisatie inmiddels uit 3 vestigingen, waarvan 1 nevenvestiging een eigen server heeft. Hoe kunnen we de AD het beste inrichten, onderscheid maken dmv OU's? En hoe zorgen we ervoor dat de server op de nevenvestiging de juiste gegevens krijgt (memberserver, synchroniseren AD???)

Alvast bedankt voor enige reactie.

Met vriendelijke groet,

Marijn Ophelders
Volantis IT

Lijkt mij dat je het met 1 tree moet doen, daar je per domein (minstens) 1 DC nodig hebt.

Nu je momenteel 2 DC's hebt, lijkt mij een 1 domein-structuur het best haalbare. Als de verbinding tussen DC1 en DC2 van enig niveau is dan kun je de 2de server als 2de DC in het ene domein stoppen.

Kijk verder hoe snel de verbindingen tussen de 3 lokaties is, en kijk of het niet zinvol zou zijn om op elke lokatie een server/DC te plaatsen.

Verder inderdaad met OU's werken ipv. domeinen voor het onderscheid tussen afdelingen/vestigingen etc.

Succes,

Tijs.

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Jouw antwoord bevestigt mijn vermoedens grotendeels.

Met vriendelijke groet,

Marijn Ophelders
Volantis IT

Je data staat centraal? dan heb je weinig aan een memberserver op sublocatie, die zou ik ook op de centrale locatie neerzetten en clusteren of in iig als back-up gebruiker
AD doe ik bij bedrijven emt meerdere vestigingen
Container naam bedrijf
lokatie 1
users
computers
groups
lokatie 2
users
computers
groups
etc heeft als voordeel dat je heel makkelijk een locatie/bedrijf toe kan voegen aan je huidige AD en per locatie verschillende gpo's kan gebruiker en scripts kan aanpassen aan de locatie waar iemand zit, handig als je bv automatisch printers koppelt

Bedankt

Excuses voor de late reactie, het inrichten van de nieuwe DC is (vooralsnog) geslaagd!

Bedankt voor jullie input.

Met vriendelijke groet,

Marijn Ophelders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan