Inrichten pc dvd\cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

adelaar80

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Hoe richt ik de volgende situatie het beste in qua master\slave instellingen en IDE kabels:
P4 2,4 GHZ, 80 GB WD 2MB?
Ik heb een NEC 1300 dvd +\- brander gekocht. In mijn pc zitten echter al een Plextor 48x cd brander en een LG dvd speler. CD's wil ik gewoon dmv de Plextor blijven branden en de DVD speler wil ik ook gewoon laten zitten. Welk device zet ik op dezelfde IDE kabel als de HD, en welke master\slave instellingen gebruik ik voor deze 4 producten?

Prim. Master Harddisk
Prim. Slave cdrom
Sec. Master cd schrijver
Sec. Slave dvd schrijver

ik zou zeggen
op ide 1 harddisk(en)
op ide 2 brander(master)
lezer (slave)
ik mengel nooit een harddisk die draait op ata 133 en en brander ,cdrom op ata 30(dacht ik)
zou verlies van snelheid zijn

Geplaatst door ibiza
ik zou zeggen
op ide 1 harddisk(en)
op ide 2 brander(master)
lezer (slave)
ik mengel nooit een harddisk die draait op ata 133 en en brander ,cdrom op ata 30(dacht ik)
zou verlies van snelheid zijn

dit is leuk bedacht, maar hij heeft 4 dingen, namelijk
1 hardisk
2 cdromspeler
3 cdschrijver
4 dvdschrijver

Dus moet je toch een van de cd/dvd dingen op dezelfde ide van je harddisk zetten.

misschien een extra pci met 2 ide
dan blijf je toch je snelheid houden wel 20 euro armer

ik heb het ook zo zoals ik bovenaan beschreven heb maar werkt perfect hoor, echt geen snelheidsverlies of wat dan ook

Op zich kan het allemaal heel goed werken. Echter, veel nut heeft het niet om naast je DVD brander nog een CD brander te laten zitten. Je hebt toch ook maar één stuur op je fiets.

Lekker die cd-rom aan de kant leggen en ff sparen.
Kan er mooi een extra hardeschijf bij.;)

Opgelost

Inderdaad Robbert1978, de configuratie zoals jij die voorstelde loopt al een tierelier. De eerste dvd's zijn al gefikt. Bedankt iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan