Inrichten van een Quiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

vistavision

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2014
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik loop al een hele tijd te stoeien met een probleem en ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik ben een beginner in PHP en MySQL en ik weet niet precies hoe ik het volgende aan moet pakken. Als iemand me kan vertellen hoe ik hetgeen ik wil het beste in kan richten, zou ik daar heel erg mee geholpen zijn. Het gaat om het volgende:

Ik wil graag een test maken waarmee ik bezoekers via een test/quiz een keuze voor een wasmachine wil laten maken. Het formulier bestaat uit radiobuttons, zoals dit:

HTML:
<form action="resultaat.php" method="post">

<h2>De algemene levensduur van de wasmachine moet zijn:</h2>
	<ul class="vraaggroep">
		<li><label for="normaal"><input type="radio" id="normaal" name="vraag1" value="Normaal">Normaal</label></li>
		<li><label for="goed"><input type="radio" id="goed" name="vraag1" value="Goed">Goed</label></li>
		<li><label for="zeergoed"><input type="radio" id="zeergoed" name="vraag1" value="Zeer Goed">Zeer 

Goed</label></li>
	</ul>



<h2>Hoe belangrijk vindt u een energiezuinige wasmachine?</h2>
	<ul class="vraaggroep">
		<li><label for="onbelangrijk"><input type="radio" id="onbelangrijk" name="vraag2" 

value="Onbelangrijk">Onbelangrijk</label></li>
		<li><label for="belangrijk"><input type="radio" id="belangrijk" name="vraag2" 

value="Belangrijk">Belangrijk</label></li>
		<li><label for="zeerbelangrijk"><input type="radio" id="zeerbelangrijk" name="vraag2" value="Zeer 

belangrijk">Zeer belangrijk</label></li>
	</ul>

<input id="verzenden" type="submit" value="Verzenden">
</form>


Nu heb ik een lijst met 300 wasmachines met specificaties die ik aan de hand van deze vragen wil filteren. Aangezien sommige vragen gaan over 2 specificaties, wil ik graag punten geven per keuze, bijvoorbeeld:

energiezuinig normaal | energiezuinig goed | energiezuinig zeer goed |