Insallatie Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudolf100

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Nadat mijn PC bij de reperateur is geweest, problemen met moederbord, werd mij het advies gegeven om windows opnieuw te installeren. Dan draait alles weer een stuk vlotter, zeiden ze.

Nu ik, als leek, weer thuis zit heb ik de volgende vragen.

Kan ik Windows gewoon eraf hael met een un-install en daarna direct weer opnieuw installeren?

Moet ik eerst iets anders, maatregelen nemen, doen?
M.a.w. werkt de installatie nog al windows is verdwenen
Wat gebeurt er met de overige programma's? Alles opnieuw installeren i.v.m. het register?

Vele vragen door een leek.

Groet,
Rudolf

beste rudolf je kunt je pc gewoon opnieuw instaleren doow in de bios van je computer te kiezen om booten van een cdrom hij zal dan automatisch de windows xp cd vinden en beginnen met instaleren :thumb:

Hallo Rudolf,

Je kunt gewoon met de CD van Windows installeren.
Zorg ervoor dat je in de BIOS (tijdens opstarten Delete drukken) de CD als eerste laat opstarten.
Leg de CD van windows in de speler en verlaat de BIOS met opslaan.
Hij zal dan van CD opstarten en je kunt Windows installeren.

Programma's moet je weer opnieuw installeren.

Bestanden die je wilt houden kun je beter even een back-up van maken.

Kijk voor installeren van Windows ook eens hier.

Laatst bewerkt:
Een nieuwe installatie.
Dan ga je dus ook opnieuw formatteren.
Dan ben je alles kwijt, dus als je iets wilt bewaren dan moet je dat eers even op cd zetten.

formateren was niet de bedoeling, omdat er veel meer op C staat en ik dat eigenlijk niet Kwijt wil

Rudolf

Je kan natuurlijk ook gewoon eerst proberen je windows op te ruimen... begin eens met het volgende:

start>uitvoeren>temp en verwijder alles uit deze map

start>uitvoeren>C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\temp en verwijder alles uit deze map (op de plek van Administrator dien je je gebruikersnaam in te vullen)

Rechtsklik op internet explorer en kies eigenschappen voor het internet, verwijder daar je cookies en tijdelijke bestanden.

In sommige cookies zitten ook paswoorden voor bepaalde websites (zoals helpmij.nl), dus houdt daar rekening mee.

Ga naar configuratiescherm>software en deïnstalleer software die je niet meer gebruikt.

Download adaware van
lavasoft en scan je computer na op spyware, verwijder alles dat gevonden wordt. (misschien dat bepaalde progs dan niet meer werken, maar die zijn altijd te vervangen door spywarevrije versies)

Na dit allemaal gedaan te hebben, start dan op in veilige modus (bij het opstarten op f drukken (normaal gesproken)) en ga dan naar start>alle programma's>bureau accessoires>systeemwerkset>defragmentatie en defragmenteer de c: schijf.

Wellicht dat je computer daarna ook wat sneller werkt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan