inscannen + kaders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben182

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo iedereen,

Op school hebben we een aantal formulieren gekregen welke je eens om de zoveeltijd moet invullen, maar we willen het eigenlijk liever gedigitaliseerd hebben, kan ik het inscannen en de kaders behouden?
Ik gebruik voor het inscannen van bepaalde documenten Abby Finereader, maar de kaders verdwijnen als je alles hebt gedaan... is het mogelijk dit in te scannen en de kaders te behouden en natuurlijk ook te bewerken om de vraagstukken in te vullen?

alvast bedankt :D

ruben

Wat bedoel je precies met "kaders"? Dat de tabellen (/randen /kaders) rondom de invulvakken niet zichtbaar zijn op de scan?

Kijk of je kunt spelen met de belichting en de scankwaliteit. Ook kan het zijn dat de software te lichte plekken als vlekken aanziet en expres weglaat.

Scan het document eens als verschillende typen, bijvoorbeeld als tekst en als afbeelding.

Definieer "kaders" iets beter aub. Is het als in een kader rond een tekst, of als in een kadertje waar je iets moet invullen?

Het ziet er ongeveer zo uit:

1. het verslag voldoet aan de formele cirtereia met betrekking tot de gewenste lay out.

score opmerkingen

en daar waar het is onderstreept, zoals James007 ook al beschreven had, is het kader waar iets in moet worden gevuld

Uhm, als men van plan is om het digitaal aan te maken, dan moet men toch ook afweten van het feit dat die invulvakjes handmatig moeten worden aangemaakt?

Het digitaliseren van een document is meer dan het inscannen en bewerkbaar maken. Aan die invulvakjes moet een naam en een bestemming gekoppeld worden (en dan maakt het al niet uit of het in een programma of op het internet is).

Wil je er een soort Word-document van maken of een min of meer interactieve applicatie waarbij zaken, zoals James aangaf, gekoppeld moeten worden?

oowwh, haha, okay... didn't know thát!

Ik scan alles wel in met abby fine reader en maak de kaders dan.

ontzettend bedankt!

groetjes, Ruben :D

Je vraag kun je rechtsonder op opgelost zetten, maar weet je dan hoe je die kaders aanmaakt? Nogmaals, wil je het online doen of in een programma?

Het is voor word, het zijn maar simpele feedback formulieren, maar wel fijn als ze voor onze werkgroep bereikbaard zijn.

Ik heb ze onderhand al afgemaakt en het is allemaal gelukt =)

Goed dat het is opgelost.
Mocht je problemen hebben dan weet je ons wel te vinden :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan