inschrijfformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

PiesDescalzos

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
hallo allemaal,

Ik ben voor mijn studie met een website bezig, en nu dien ik een inschrijfformulier te maken (naam, achternaam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer etc. bevattend).
Ik kan alleen nergens op het internet goede code's hiervoor vinden. Ik zou het liefst gewoon 1 pagina html hebben, en dan daarin verwijzen naar een php bestandje. Op google vind ik alleen maar inlogsystemen, en met MySql en via de opdracht moet het eigenlijk zonder.

Groetjes,
PD

Als je geen MySQL gaat gebruiken word het al wat lastiger want een database gebruiken is juist uitermate handig hierbij (mits je let op veilig programmeren maar dat is niet zo lastig als het klinkt)

Anders moet je het zo doen dat alle forms die ingevuld worden op je html pagina in een tekst bestand worden gezet

Het is via mijn school, en daar moest je speciaal MySql aanvragen, maar dat was alleen toegankelijk voor mensen die er verstand van hadden.
Maar ik begrijp er nu helemaal niks van. Er moet toch gewoon 1 html bestand zijn, met daarin een verwijzing naar een php bestand?
Heeft iemand op internet misschien een goed voorbeeld kunnen vinden van code's? :)

Het is via mijn school, en daar moest je speciaal MySql aanvragen, maar dat was alleen toegankelijk voor mensen die er verstand van hadden.
Maar ik begrijp er nu helemaal niks van. Er moet toch gewoon 1 html bestand zijn, met daarin een verwijzing naar een php bestand?
Heeft iemand op internet misschien een goed voorbeeld kunnen vinden van code's? :)

Ja dat kan wel, maar je moet ook de data die ingevuld is door mensen ergens opslaan neem ik aan? Dat kan php niet voor je doen die kan alleen voor jou zeggen WAAR hij met moet opslaan (in bijv een database of tekst bestandje)

Ah op die manier. Ik had geleerd dat je dat gewoon met zo'n mailto functie kunt doen, in het php bestand ergens dat vermelden dacht ik.
Ik heb alleen geen idee hoe ik het html en php bestand aan elkaar moet linken, en hoe het php bestand er überhaupt moet uitzien. Er zijn wel wat dingetjes op internet te vinden, maar als je dan weer andere velden wilt toevoegen, moet je ook eigenschappen van die velden toevoegen in php (dat een telefoonnummer bijv niet uit letters moet bestaan etc.)
Maar ik kan nergens zo'n voorbeeld vinden zonder inlogsysteem.

Iemand tips?

Ah op die manier. Ik had geleerd dat je dat gewoon met zo'n mailto functie kunt doen, in het php bestand ergens dat vermelden dacht ik.
Ik heb alleen geen idee hoe ik het html en php bestand aan elkaar moet linken, en hoe het php bestand er überhaupt moet uitzien. Er zijn wel wat dingetjes op internet te vinden, maar als je dan weer andere velden wilt toevoegen, moet je ook eigenschappen van die velden toevoegen in php (dat een telefoonnummer bijv niet uit letters moet bestaan etc.)
Maar ik kan nergens zo'n voorbeeld vinden zonder inlogsysteem.

Iemand tips?

1: mail
Dat is ook een mogelijkheid, dan stel je het zo in dat het automatisch naar jou gemailt word maar dan moet je wel op een server kunnen doen.

2: linken html naar php
Je kan een action instellen in je html form <action="bestand.php"> dan moet je in je php zeggen dat ie de data die ontvangen word door html in variabelen gedaan moeten worden, dit kan je met twee verschillende zo genaamde super globals doen afhankelijk van wat je in de html form instelt (GET of POST) in jou geval post. dan doe je bijvoorbeeld in php:
$voornaam = $_POST['voornaam'];

Waar $voornaam je variabelen is, $_POST je super global waar je de informatie mee opvangt die in de form die je gemaakt hebt in html voornaam

3: telefoon nummer
Dit hoef je alleen te speciferen als je met MySQL gaat werken, als je 't gaat mailen dan kan je gewoon het telefoon nummer in een textfield stoppen

Hoop dat het wat duidelijker is geworden anders hoor ik 't wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan