insecure programma gedetecteerd door secunia

Status
Niet open voor verdere reacties.

chif

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Berichten
71

ik weet niet wat ik ermee moet doen want secunia brengt mij naar deze site:eek:
 
Dat betekent dat je de volgende update voor MSXML6 moet installeren, omdat die blijkbaar nog niet op je pc staat:

Voor Vista 32-bit NL: link
Voor Vista 64-bit NL: link

EDIT: Overigens staat in het plaatje bij jou als bestandspad ernaar toe: C:\x86\sources\msxml6.dll
Kijk eens na wat in de map C:\x86 voor software staat, en kijk of voor die programmatuur geüpdate kan worden, want als onderdeel daarvan wordt blijkbaar een verouderde, onveilige, versie van msxml6.dll gebruikt.
Natuurlijk kun je ook msxml6.dll die daar staat vervangen door de versie die je met de update binnengehaald hebt (zie de 2 links bovenaan).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
spijtig genoeg ik heb de link gebruikt om te downloaden maar tijdens de installatie daarvan gaf mijn comp de melding dat de update voor mij niet geld??? heb eens een mail gestuurd naar de leverancier vanmijn lap top (fujitsu siemens) omdat windows enkel wil helpen als de vista installatie na aankoop van de computer is gebeurt??? hopelijk weten die meer:confused:
 
Vlgs. mij heb je maar de helft gelezen. Dit is de andere helft:

[...]
EDIT: Overigens staat in het plaatje bij jou als bestandspad ernaar toe: C:\x86\sources\msxml6.dll
Kijk eens na wat in de map C:\x86 voor software staat, en kijk of voor die programmatuur geüpdate kan worden, want als onderdeel daarvan wordt blijkbaar een verouderde, onveilige, versie van msxml6.dll gebruikt.
Natuurlijk kun je ook msxml6.dll die daar staat vervangen door de versie die je met de update binnengehaald hebt (zie de 2 links bovenaan).

Succes,

Tijs.

Dus: wat ik zou doen in jouw geval (omdat de Vista-versie van msxml6.dll al bijgewerkt blijkt te zijn): De Vista versie over de versie in de map C:\x86\sources heen kopieren.

Normaal gesproken (hier op XP is dat in ieder geval zo) staat msxml6.dll in de System32 submap onder de Windows map.

Tijs.
 
ga het nog eens bekijken maar heb vandaag weinig tijd zal eerder iets voor morgen zijn denk ik :eek:
 
pfff krijg er echt ... van ik heb mxsml6.dll verwijderd uit de map van sourses gehaald en opnieuw geprobeert dat te installeren zonder baat (sorrie als ik het weer verkeerd heb begrepen of verkeerd doe) met die download word er naar updates gezocht en telkens weer de melding niet voor mij van toepassing:confused:

kreeg een mail van siemens dat ik bij de bij microsoft moest aankloppen en daar krijg ik nogmaals te horen dat ik naar siemens moet gaan ale willen wel helpen voor een zacht prijsje (73€) toffe mensen bij microsoft:thumb:


ik weet het niet meer zit me druk te maken voor iets waar ik eigenlijk geen last van heb maar ja als ze er is op geraken zal ik er waarschijnlijk wel anders over denken:rolleyes:
 
Vertel eerst een wat er precies in die C:\X86 map staat? Software van Siemens? Wat voor software? En is dat de installatie-software, of heb je het programma geïnstalleerd in die X86 map?

Tijs.
 
ik hoop dat dit een beetje uitleg kan geven er staan maar 147 mapjes in:eek:


en bedankt voor de moeite he
 
Lijkt op de installatie-software van Vista zelf! (Voor herinstallatie/reparatie etc.)

Stel eerst die hele X86 map veilig op een memory-stick of externe harde schijf (of kopieer de hele map even, bijv. naar C:\X86_Original).

Wat je daarna kunt proberen is het slipstreamen van die hele X86 map met SP1 voor Vista.

Download eerst SP1 voor Vista hier
Dan installeer vLite, en volg de instructies in deze tutorial, waarbij jouw map C:\X86 de vervanger is voor de map F:\Vista die daar als voorbeeld wordt gebruikt.

Hopelijk integreert dan SP1 in jouw Vista installatie-software, en ben je hopelijk ook meteen van die melding af m.b.t. die sources map.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
even resumeren,
ik heb de stand alone vorige maand geinstallleerd duurde ong. een uurtje.
reden kreeg de update niet binnen via windows update
die vlite is waarschijnlijk de installer die je bedoeld? ik dacht dat sp1 alles welging oplossen maar ja wie ben ik
die vlite waarvoor dient dat nu juist is dat enkel om sp1 te installeren?
sorrie dat ik zoveel vragen stel maar als ik heb maar 1 comp correctie lap top en als die de geest geeft hoe kan ik dan nog raad vragen he.
weet zelfs nog niet echt hoe ik mijn lap top moet herinstellen na een crash dus ben liever beetje zeker:eek:
 
Juist omdat je pc belangrijk is moet er altijd eerst een backup van het een en ander gemaakt worden (dat geef ik in mijn vorige posting ook aan).

Ok, waar het om gaat dat is dat je d.m.v. vLite, SP1 voor Vista + nog enkele kleine andere programma's de installatie-map van je Windows Vista (=blijkbaar die C:\X86 map) gaat 'upgraden' naar Vista SP1, gebruikmakend van die engelstalige tutorial waar ik de link naar gegegeven heb.
Dit met de veronderstelling dat met een upgrade naar SP1 dan ook msxml6 in die sources submap wordt geupdate, én dat als er gebruik wordt gemaakt van die X86 map (bijv. bij het volledig herstellen van je laptop) je daarna niet weer SP1 hoeft te installeren (want die zou er dan reeds in geïntegreerd moeten zijn).

Helaas heeft Microsoft het nodig gevonden om het integreren van Service Packs in Vista-installatiemappen niet zo eenvoudig te maken als bij XP het geval is, dus daarom die (vrij grote) handleiding om het tóch mogelijk te maken.

Succes,

Tijs.
 
ca va nu nog 1 vraagje:eek: en mischien niet zo onbelangrijk:
ik heb sp1 al staan dus moet ik die eerst verwijderen of kan ik hem erover schrijven want heb enkele weken geleden vsp1cln gedaan en betwijfel dat ik een systeemherstel heb van daarvoor.
heb van siemens een mailtje gehad waarop stond dat ik me waarschijnlijk geen zorgen moest maken omdat de comp goed werkt?? maar verdere uitleg krijg ik er niet bij zal me toch eens willen verdiepen in vista dat ik ook eens weet waarover ik praat
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er niet om dat je draaiende Vista weer opnieuw SP1 krijgt toegediend, alleen de installatie-software van Vista die zich blijkbaar in de X86 map bevindt.

Je integreert via mijn instructie dus SP1 in die installatie-software, niet in je draaiende Vista.

Herstelpunten zijn altijd een goede zaak, dus maak er gerust eentje:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> rstrui.exe

En stel eerst even de hele X86 map in zijn geheel veilig (zie mijn instructie).

Succes,

Tijs.
 
ik ga het eens proberen bedankt ik laat zo snel mogenlijk iets weten
 
sorrie dat ik u zolang moest laten wachten eerlijk ik heb een trage internet verbinding mobile internet en moet voor die vlite nog iets als waik downloaden. toffe eraan is dat het een progje is van bijna 2gig en op de teller staat +- 3 uur heb de laatste tijd het een beetje druk om me er echt mee bezig te houden als er niet direct iets anders is ga ik hem even sluiten en kom ik er later op terug ( beloofd) :eek:
aleezins bedankt voor de tips vlite en sp1 heb ik al is het niet mogenlijk om die waik gecomprimeerd te downloaden? stomme vraag zeker
 
WAIK gecomprimeerd ophalen zal wel niet lukken.
Is er niet iemand in jouw buurt die een snelle internetverbinding heeft (bijv. op zijn/haar werkplek) en WAIK op een memorystick of gebrande DVD kan zetten, zodat jij het niet hoeft te downloaden?

Tijs.
 
WAIK gecomprimeerd ophalen zal wel niet lukken.
Is er niet iemand in jouw buurt die een snelle internetverbinding heeft (bijv. op zijn/haar werkplek) en WAIK op een memorystick of gebrande DVD kan zetten, zodat jij het niet hoeft te downloaden?

Tijs.

ik ga het eens vragen aan mijn broer maar die zit meestal met world of warcraft in zijne kop dus zien of ie tijd heeft greetz:p
 
ik heb het progje waik maar achter het installeren vind vlite het niet terug dus ... typisch windows zeker.
weet het even niet meer mischien dak na wat gegoogle wel meer te weten kom hou jullie op de hoogte:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan