insert into fout VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roesim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
hallo,

Ben bezig om vanuit een form een regel in een tabel te laten vullen via VBA. Het probleem is dat ik een tekst (opmerking) veld wil laten vullen vanuit het formulier.

in de tabel staat een variabel genaamd opmerking (gegevenstype tekst).

Als ik de volgende code gebruik dan werkt het niet

CurrentDb.Execute ("INSERT INTO Bigbag(Recept, productiedatum, Runnummer, Gewicht, magazijn, stelling, laag, opmerking) VALUES (" & Me.txtrecept.Value & ", #" & Format(txtproductiedatum.Value, "mm/dd/yyyy") & "#, " & Me.txtrunnummer.Value & "," & Me.txtgewicht.Value & "," & Me.txtmagazijn.Value & ", " & Me.txtstelling.Value & ", " & Me.txtlaag.Value & ", " & Me.txtopmerking.Text & ");")

als ik Me.txtopmerking.Text verander in Me.txtopmerking.Value en een getal in geef in het formulier werkt het wel.

Ik denk dat het te maken heeft met ' haak voor en na, maar ik krijg het niet aan de gang.

gr.

Roesim

Bijna goed:
Code:
CurrentDb.Execute ("INSERT INTO Bigbag(Recept, productiedatum, Runnummer, Gewicht, magazijn, stelling, laag, opmerking) 
VALUES (" & Me.txtrecept.Value & ", #" & Format(txtproductiedatum.Value, "mm/dd/yyyy") & "#, " & Me.txtrunnummer.Value & "," & Me.txtgewicht.Value & "," 
& Me.txtmagazijn.Value & ", " & Me.txtstelling.Value & ", " & Me.txtlaag.Value & ", '" & Me.txtopmerking.Text & "');")
Tekst moet tussen (dubbele of enkele) quootjes staan. Overigens ga ik er vanuit dat je bewust txtopmerking.Text gebruikt, en dus bewust niet txtopmerking.Value wat logischer zou zijn.

Laatst bewerkt:
Octafish, wist dat ik ergens met de haakjes verkeerd zat. Value is trouwens inderdaad de bedoeling. te veel dingen lopen proberen :) Het werkt. Top.! Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan