INSERT INTO met een WHERE statement uberhaupt mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Vraagje, ik schijn er niet uit te komen,

Kun je een INSERT INTO query opzetten met een WHERE clause?

ik heb nu deze, maar blijft fout terugkomen.
PHP:
 $sqlquery = "INSERT INTO tabel VALUES('','', '', '','','','','" .$bestand. "', '') WHERE id='".$_GET['nid']."' ";
								 mysql_query ($sqlquery) or die (mysql_error());

Nu klinkt dat misschien raar, maar wat ik er mee wil is extra data in een veld invoegen, niet overschrijven.
Het gaat om een veld waar foto's in moeten, dat kunnen er 3 zijn, maar ook 6, of 8...die wil ik dan kommagescheiden opslaan, om ze vervolgens in een frontend weer op te kunne halen.

Laatst bewerkt:
Ben jij niet gewoon op zoek naar het UPDATE statement? INSERT voegt een nieuwe rij toe, die kan niks wijzigen. UPDATE vervangt sommige velden in bestaande rijen met nieuwe data.

Daarnaast, zodra je de woorden "kommagescheiden" en "database" hoort, moet er direct een lampje gaan branden dat zegt "wacht, volgensmij sla ik dit verkeerd op en moet ik eigenlijk die kommagescheiden dingen in een nieuwe tabel zetten, met een koppeling naar de andere tabel" :)

Nee niet helemaal, maar ik ben dan ook nog een "leek" ...

Dat lichtje ging bij mij niet branden;) Maar in het vervolg dus wel..

Maar dan zou ik dus iets met n join ofzo moeten doen?:shocked:
Dan moet ik eens even weer de boeken in denk ik, want dat is nog een tuff cookie voor me denk ik..

Ah, al even lopen knoeien..

heb nu een aparte tabel foto, met 3 velden, id, foto_id, foto.

id= auto_increment
foto_id=het veld waar ik de id van hetgeen inzet waar ie bij hoort
foto= de naam

Als ik het goed heb kan ik dus nu een slect maken met WHERE foto_id= , en kan ik de bijbehorende foto's ophalen.

Zit ik hiermee goed?

Ja dat gaat de goede kant op :) Gaat niet helemaal zo makkelijk als je nu aangeeft, maar je kunt nu met een koppeling (ik zou een tweede query gebruiken) alle fotos ophalen, ongeacht hoeveel er zijn, en je kunt nieuwe fotos nu gewoon INSERTen en weggehaalde fotos DELETEen zonder problemen.

Hmmm,

maak ik een SELECT en krijg ik alleen te zien Resource id:(random getal).

Any ideas?

Ja, je moet je result nog "fetchen".

Als je even je code post kunnen we je specifiek verder helpen, anders kan ik alleen zeggen, kijk eens naar de functie mysql_fetch_assoc (of mysql_fetch_array, for that matter).

Ik fetch hem in een while met mysql_fetch_assoc, echter heb ik het idee, dat ik hem nog niet goed heb staan. ik zet morgen mijn code even hier neer, ik kan er nu ffkes niet bij;)..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan