Twanno5483
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2009
Hallo mensen,
Ik zit met een uitdaging. Mijn bedoeling is dat uit 3 verschillende tabellen gegevens worden gehaald en in een andere tabel gezet worden. Zoals hier onderstaand werkt het.
De uitdaging is:
Een Textbox (SeizoenTextBox) waar een waarde in staat, moet mijn onderstaande string gaan filteren.
SeizoenTextBox is gewoon een textbox met de waarde van tbl_seizoen.[Seizoen].
Nu is het zo dat de onderstaande string alle leden en alle seizoenen in het tabel tbl_contributie neerzet. Door middel van de SeizoenTextBox wil ik dus alleen maar dat alle leden van het geselecteerd seizoen wordt aangemaakt in tbl_contribute. Met nog het liefst, dat hij eerst kijkt of deze record (lid en seizoen) al aanwezig is.
Alvast bedankt voor de moeite,
Twan
Ik zit met een uitdaging. Mijn bedoeling is dat uit 3 verschillende tabellen gegevens worden gehaald en in een andere tabel gezet worden. Zoals hier onderstaand werkt het.
De uitdaging is:
Een Textbox (SeizoenTextBox) waar een waarde in staat, moet mijn onderstaande string gaan filteren.
SeizoenTextBox is gewoon een textbox met de waarde van tbl_seizoen.[Seizoen].
Nu is het zo dat de onderstaande string alle leden en alle seizoenen in het tabel tbl_contributie neerzet. Door middel van de SeizoenTextBox wil ik dus alleen maar dat alle leden van het geselecteerd seizoen wordt aangemaakt in tbl_contribute. Met nog het liefst, dat hij eerst kijkt of deze record (lid en seizoen) al aanwezig is.
Code:
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tbl_contributie (achternaam, voornaam, plaats, seizoen, bedrag)" _
& "SELECT tbl_leden.[achternaam], tbl_leden.[voornaam], tbl_leden.[plaats], tbl_seizoen.[Seizoen], tbl_instellingen.[contributiebedrag] FROM tbl_leden, tbl_seizoen, tbl_instellingen; "
Alvast bedankt voor de moeite,
Twan