Inspectie PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

44thsavage

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Mijn doel was om onder de €1000 te blijven, dat is net gelukt(hoewel er nog een toetsenbord en headset bij moeten)
Ziet er goed uit?

Gigabyte GA-Z68AP-D3 DDR3 Socket 1155 Intel® Z68
Intel Core I5 2500K 32NM 4 Cores 4 Threads 3.3GHZ ~ 5.7GHZ
Asus EAH6950 Dcii/2DI4S/1GD5 1024MB GDDR5 PCI Express
Corsair CMZ4GX3M2A1600C9 4GB KIT (2X2GB) 1600MHZ DDR3 Vengeance Series
Antec HCG-520 520W High Current Gamer
Samsung HD103SJ 1000GB (1TB) 32MB SATA300 7200RPM Spinpoint F3
Samsung E2220N 21.5 Inch Wide LCD Screen
Coolermaster CM 690 II Advanced Edition Zwarte Midi Tower NO PSU
Lite-ON IHAS122-18 Zwart S-ATA 22X DVD-RW

Hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt doen natuurlijk.
Ziet er op zich goed uit, behalve de prijs. Volgens mij moet je bovenstaande configuratie wel voor ruim minder dan €1000,- kunnen krijgen hoor. Kijk eens op www.alternate.nl en stel het ding nog eens samen met de hardwareconfigurator.

Ik vind het net wat Madmuppet zegt, ook een hele prijs... en OS is er ook nog niet bij zie ik..

zal ik eens doen. Ik ga heb vooral gebruiken als ontspanning. dus games etc. OS, muis en muispad heb ik al.

€775,48 bij alternate en €804,57 bij tones.be van alle onderdelen die ik bij beiden kon vinden. DVD RW, toren en hoofdtelefoon(die hier niet bijstaat) kon ik niet vinden

edit: er is trouwens een groot verschil tussen de belgische website van alternate en de nederlandse..

GA-Z68AP-D3
Alternate.nl: 99,90
Alternate.be: 107,90
Tones.be: 104,99

Laatst bewerkt:
Ik neem voor de zekerheid maar even aan dat je uit België komt aangezien je daar kijkt.
Het klopt dat de prijzen in België een fractie hoger liggen dan in Nederland. Aan jou de keus, voor de lagere prijzen in NL bestellen en hopen dat je geen RMA aanvragen hoeft te doen, of voor de zekerheid in België bestellen.

Edit: ik heb hem even samengesteld bij een Nederlandse (goede) winkel met een ruimer assortiment dan Alternate.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...266078]=1&product[252897]=1&product[339904]=1
Ik heb je een ander beeldscherm gegeven (net zo duur en goed, maar beter leverbaar) en een iets ruimere voeding.
Het enige wat er dan nog bij zou moeten is een headset, ik neem aan dat je daar zelf al een paar ideetjes over hebt. Happy hunting: http://azerty.nl/5-1314/headsets.html
En nog een toetsenbord lees ik: http://azerty.nl/8-2338/-toetsenborden.html

Laatst bewerkt:
Winkelmandje zo kom ik uiteindelijk aan €989. Ik heb nog wat extra RAM genomen, 4GB is tegenwoordig al zo weinig, en G. Skill is wel goed dacht ik.
Voor de rest ziet alles er nu goed uit hoop ik. Alleen vroeg ik mij nog af hoe je exact kan weten of alles in je case past. misschien kijk ik er over maar ik vind dat niet.

Laatst bewerkt:
Ik kan je verzekeren dat alles in je case past. Je grootste zorg is of de videokaart niet te lang is voor de kast, maar dat is ie niet. Ik heb een HIS HD6950 in een CM690 staan (niet de II, maar die zijn qua afmetingen hetzelfde).
En 4 GB RAM is niet weinig hoor, dat is gewoon voldoende. Games gebruiken het toch niet helemaal.

Past prima In die cooler master case hoor! 8 gb ram is alleen nodig als je videobewerking gaat doen.

Ik zie net dat ik nog de Gigabyte GA-Z68AP-D3 (rev. 1.0) staan heb.
Maar ik ben niet zeker of ik die Z68 chipset wel wil.
Een vriend heeft ook zoiets gekocht(maar dan een laptop die gebruik maakte van Optimus) en hij had daar wat problemen mee.
Het programma wou niet van GFX wou wisselen bij sommige programma's waar het nodig was.

Weten jullie of er hiermee veel zo een problemen zijn?
En als het dan niet zo goed blijkt, enige suggestie voor een ander moederbord?

Daar zul jij geen last van hebben. nVidia Optimus zit praktisch alleen in laptops en verzorgt de schakeling tussen de nVidia grafische chip op het moederbord, en de grafische processor die al in de Intel processor ingebakken zit. Dit programma zorgt ervoor dat de laptop stroom bespaart door bepaalde taken uit te voeren door de ingebakken Intel GMA videochip (in de processor), en sommige programma's door de nVidia grafische chip. En inderdaad, dit werkt niet altijd even vlekkeloos.
Maar nogmaals, nVidia Optimus kom je praktisch alleen tegen bij laptops. En het heeft ook niets te maken met de Z68 chipset, dit kan op elk moederbord draaien.
Nog een reden waarom je er geen last van gaat hebben: je kiest helemaal niet voor een nVidia grafische kaart. En de Intel i5 2500K heeft geen nVidia graphics intern, maar een Intel GMA chip. En AMD (ATI) heeft dit soort technologie niet.

Laatst bewerkt:
ahzo, een geruststelling, ik sloeg die dingen een beetje door elkaar :)

Ok, dan is mijn systeem compleet, bedankt voor alle hulp! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan