Inspiratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

C Windows

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo allemaal,
ik heb nu veel programma's gemaakt en wil weer eens een handig programma maken :)
alleen ik zou graag van mensen op het forum willen horen of u wel eens dacht: 'Zo'n programma zou nou eens handig zijn', want voor veel problemen zijn al programma's beschikbaar :(

Bedankt alvast!

Ik weet niet of het binnen jouw capaciteiten valt. Maar ik ben al een tijdje op zoek naar een programmatje waar mee je in kan stellen dat als de muis in een bepaalde hoek staat,dan moet de schermbeveiliging ingeschakelt worden. Net zoals op een Mac het geval is...........:thumb:
Als je het ziet zitten om te maken, heel graag :thumb::cool::D

Alvast bedankt:p

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het idee, ik ben druk bezig met het programma en er komt (misschien vandaag al) een beta versie op mijn site (site is net opgericht, dus is nogal kaal :))

De eerste versie is nu hier te downloaden!

hoi, ik heb het gedownload:thumb:
de screensaver inschakelen via het icoontje, gaat heel makkelijk!! maar hij ging 1x in de screensaver toen ik in de rechterzijde kwam, maar daarna niet meer:confused: .

Het zou ook makkelijk zijn als jezelf kan instellen welke kant je ervoor gebruiken kan:thumb:(de rechterkant van mijn scherm wordt ook gebruikt door google desktop, dus dat moest ik eerst uitschakelen voordat ie het 1x deed):rolleyes:

Het zou niks moeten uitmaken of er een programma vooor staat, in elke hoek moet hij het doen... Maar ik zal kijken of ik iets kan doen :D

Het zou niks moeten uitmaken of er een programma vooor staat, in elke hoek moet hij het doen... Maar ik zal kijken of ik iets kan doen :D

na opnieuw opstarten doet ie het wel..........:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
hartstikke bedankt:cool::cool::cool::cool:
is dit trouwens de beta versie, of al gelijk de volledige?

Het is een beta versie (versie 1.0.0.0), maar hou de site in de gaten, dan kan je zien of er een nieuwe versie is :D Ik heb het deze week druk, dus volgende week ergens is het op de site te zien :thumb:

Versie 1.1 is nu beschikbaar :D je moet alleen wel eerst de oude verwijderen om de nieuwe te installeren :thumb:

Alle ideeën zijn trouwens welkom!

Wil je een flinke uitdaging? Stel je hebt het volgende scenario:

Je zit online te pokeren, je wilt weten wat de kansen zijn met je hand.

Dan open je een programmaatje, je geeft je hand in, ook de eventueel al gedeelde kaarten en dan.. geeft het programma aan wat de kans is dat je die hand wint.

Denk dat het programmeren op zich geen kunst is, maar het rekenwerk hierachter. Benieuwd of je er wat van maken kunt!!

Wil je een flinke uitdaging? Stel je hebt het volgende scenario:

Je zit online te pokeren, je wilt weten wat de kansen zijn met je hand.

Dan open je een programmaatje, je geeft je hand in, ook de eventueel al gedeelde kaarten en dan.. geeft het programma aan wat de kans is dat je die hand wint.

Denk dat het programmeren op zich geen kunst is, maar het rekenwerk hierachter. Benieuwd of je er wat van maken kunt!!

Is dat niet onmogelijk? Op tv zie je altijd een % , maar alleen, omdat je de andere kaarten ook weet.

Nu een kans berekenen is onmogelijk, omdat deze kans afhangt van je tegenstanders. Anders moet je je kans baseren op 4x 2 dichte kaarten (als je met 4 tegenspelers speelt)

Dus helaas denk niet dat die erin zit;)

Er is altijd een kans dat je het wint of niet, en die kans is ook uit te rekenen.

En omdat je de kaarten van je tegenstanders niet weet, is het inderdaad een stuk lastiger om die uit te rekenen.

Maar je werkt met variabelen, de kaarten die nog gaan verschijnen zijn variabelen, maar ook de kaarten van de tegenstanders zijn variabelen. Die zul je allemaal mee moeten nemen.

Wat eigenlijk de opzet is: je kent op één of andere manier een waarde toe aan je eigen hand.

Vervolgens ga je aan alle MOGELIJKE handen van je tegenstanders een waarde toekennen. Daarna kijk je hoeveel van die handen een hogere waarde vertegenwoordigen en hoeveel een lagere waarde.

Als je dan het aantal handen met een lagere waarde deelt door het totaal aantal mogelijkheden, heb je de kans dat je de pot wint.

Maar ik kan me voorstellen dat voor velen de kansrekening en het toekennen van waarden aan de vrij ingewikkeld in elkaar zit.

Ja idd, daar zit wel wat in

Wordt leuk om dat te bepalen.;)

Daarna de flop weer opnieuw alles bepalen, met nog meer variabelen:) Woot als iemand dat lukt ben je best koning;)

Ik zit zelf voor mijn afstudeerbedrijf een klein programmatje te maken in visual basic, maar ik heb al problemen met de meest simpele dingen. Laat staan dat ik het ooit voor elkaar ga krijgen zulke gave dingen te doen die ik hier allemaal zie.

Ik ben van plan om er binnenkort eens mee aan de gang te gaan, maar heb ook nog geen idee of het inderdaad iets wordt. Maar dat zullen we dan wel zien. Als het lukt, zal ik het wel even posten.

Beste c windows,

Zou u voor mij het volgende kunnen maken. Dit zal geen uitdaging voor u zijn, maar het zal mij op weg helpen met mijn bestand.

1 formulier met 3 velden en 3 buttons

Naam formulier: Formulier1
Tekstveld1 <<< gewoon een tekstveld
Tekstveld2 <<< gewoon een tekstveld
Tekstveld3 <<< hierin moet de uitkomst komen van Veld2 - Veld1

Het liefste wil ik geen knop voor het uitrekenen van veld3, hij moet direct de gegevens ophalen uit veld2 en veld1 als die aanwezig zijn.

Vervolgens 3 knoppen
btn1 Maximaliseren van formulier1
btn2 Minimaliseren van formulier1
btn3 Normaalscherm van formulier1 (beginscherm of standaardscherm)

Weet dat het geen uitdaging voor u zal zijn, maar het zou mij weer een stukje verder helpen:)

Ik maak gebruik van Visual basic in excel 2007, misschien dat dit complicaties met zich meebrengt..

Met vriendelijke groet,

Tim

Laatst bewerkt:
@ErikBooy007: Leuk idee! Met logisch nadenken en een beetje rekenwerk kom ik er wel :D

@timmethy: Hoe wou je dit doen? De gebruiker zal toch twee waardes moeten invoeren die dan worden opgeteld... Dus je zal zeker een button o.i.d. moeten gebruiken (in Form1_Load kan niet, omdat de textboxen leeg zijn).

@ C Windows, als ik even voor timmethy mag spreken, ik denk dat hij bedoeld dat bijvoorbeeld op een KeyPress/ KeyUp in een van beide velden meteen de berekening wordt uitgevoerd, zodat het als het ware 'live' gebeurt.

@ C Windows, als ik even voor timmethy mag spreken, ik denk dat hij bedoeld dat bijvoorbeeld op een KeyPress/ KeyUp in een van beide velden meteen de berekening wordt uitgevoerd, zodat het als het ware 'live' gebeurt.

K ik zie het

Nee ik dacht dat het wel mogelijk was dat je veld3 berekent gewoon automatisch als je waardes in veld1 en 2 invult, maar gezien je reactie is dit niet mogelijk.
Zat zelf te denken aan een refresh of zo dat veld3 ziet dat je veld1 en 2 ingevuld hebt;) , maar ja helaas:D

Maar dat maximaliseren enzo snap niet waarom dat niet werkt bij mij, ik heb al veel van die codes gebruikt, maar niets werkt hoe ik het wil.

Het formulier moet gemaximaliseerd worden en niet de applicatie (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan