inst.WinXp stopt na 64%

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuken

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
6
Goeie morgend,

Ik zit nu al bijna een hele nacht te kl*** en te zoeken naar een oplossing maar vind ze niet.
Daarom zijn jullie mijn laatste hoop.

Ik heb hier namelijk een pc gekregen (Packard Bell) van een vriend voor de kids.
Nu heeft hij daar natuurlijk zijn HD uitgehaald (wat verstaanbaar is) en heb ik er een nieuwe ingestoken.
Tot dusver geen probleem.
Ik instaleer nu winXP, alles verloopt goed tot aan 54%, daarna elk exe,dll, of ttf bestand die hij moet instaleren vind kan hij niet.
Dus ik dacht dat dit aan de cd zou kunnen liggen.
Dan maar een andere geprobeerd, net hetzelfde.Nu 3 cd's en 1 dvd (allen legaal)verder met daar telkens WinXP erop is de PC nog altijd niet voorzien van winxp.

Wat kan dit zijn?
Wie kan helpen? Ik zou er graag de kids dinsdag een plezier mee doen als ze terug komen van vakantie.
Alvast bedankt
 
mathieuken zei:
Goeie morgend,

Ik zit nu al bijna een hele nacht te kl*** en te zoeken naar een oplossing maar vind ze niet.
Daarom zijn jullie mijn laatste hoop.

Ik heb hier namelijk een pc gekregen (Packard Bell) van een vriend voor de kids.
Nu heeft hij daar natuurlijk zijn HD uitgehaald (wat verstaanbaar is) en heb ik er een nieuwe ingestoken.
Tot dusver geen probleem.
Ik instaleer nu winXP, alles verloopt goed tot aan 54%, daarna elk exe,dll, of ttf bestand die hij moet instaleren vind kan hij niet.
Dus ik dacht dat dit aan de cd zou kunnen liggen.
Dan maar een andere geprobeerd, net hetzelfde.Nu 3 cd's en 1 dvd (allen legaal)verder met daar telkens WinXP erop is de PC nog altijd niet voorzien van winxp.

Wat kan dit zijn?
Wie kan helpen? Ik zou er graag de kids dinsdag een plezier mee doen als ze terug komen van vakantie.
Alvast bedankt
heb je al eens geprobeerd of misschien de cd rom speler niet in orde is, even wisselen met een andere?
schijf is goed geformatteerd?
 
shijf in inderdaad goed geformateerd.

En ik heb geprobeerd met een cd speler en een dvd speler.

Ik heb hier ook nog ergens Win98 liggen, zou ik met deze eens proberen en later eventueel terug kunnen verwijderen om WinXp te instaleren? Dit zou ik namelijk doen om hun spelletjes te kunnen spelen. Niet allen weren op 98 dacht ik:confused:
 
mathieuken zei:
shijf in inderdaad goed geformateerd.

En ik heb geprobeerd met een cd speler en een dvd speler.

Ik heb hier ook nog ergens Win98 liggen, zou ik met deze eens proberen en later eventueel terug kunnen verwijderen om WinXp te instaleren? Dit zou ik namelijk doen om hun spelletjes te kunnen spelen. Niet allen weren op 98 dacht ik:confused:
je kan proberen of win98 wel wil draaien
 
Doe gewoon de installatie verder, dit kan geen kwaad.
Ge gaat dit talrijke malen ondervinden.
Nadien repareert windows dit.
Ik heb dit ook al voor gehad en deed hetzelfde en alles was inorde.
 
Ja, als ik telkenmale op F3 druk gaat de pc gewoon verder, maar ik moet wel zeggen van 64% tot 65% heb ik wel al 131x gedrukt.

Hersteld winxp dit allemaal zelf erna?

En wie weet hoeveel keer moet ik nog drukken voor de volle 100%
 
Windows hersteld deze.
Ge moet zeker een aantal klikken maar nadien is dat gedaan en gaat die verder.
 
ok kijken of je cdrom kabel en hard disk kabel 80 polig zijn met 40 polig krijg je,
ook hele raare dingen.
kweet niet of die help maar elke tip is er een toch :p
 
probeer anders op te starten met een bootfloppy ( www.bootdisc.com ) en dan de gehele inhoud van de windows xp cd in een map op de hd te zetten, vervolgens als dat klaar is ( en gelukt) haal je de cd eruit, en installeer je windows vanuit de map op de hd.

als dat ook niet werkt kun je zelfs nog proberen om de hd tijdelijk in een andere computer te haken en daar dan de gegevens over te zetten op de hd.

hoop dat dit helpt :)


db
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan